lab501.ro

Lenovo Legion – The Council – Beijing 2018

Scris de: , in categoria: Editorial, Featured, in 26 November, 2018.

The Council

 
Cu multi ani in urma am decis sa renunt la industria in care activam si sa fac altceva, adica sa ma concentrez pe overclocking, hardware si review-uri. Desigur, nu a fost o decizie usoara, pentru ca nu este usor sa renunti la siguranta sau stabilitate financiara, iar acest domeniu in Romania, cel putin in online, era cu ani in urma fata de ceea ce puteam vedea “in afara”. Totusi, pasiunea pentru overclocking si hardware a fost mai puternica decat ratiunea, prin urmare au urmat ani de zile in care am dedicat mare parte a timpului acestor doua indeletniciri, transformandu-le in meserie.

Si cred ca multe dintre lucrurile pe care mi le-am propus atunci, la inceput, s-au indeplinit, de la reprezentarea Romaniei cu succes in competitiile internationale de overclocking si pana la dezvoltarea unui website unde lasarile si noutatile apar concomitent cu ceea ce vedeam pe vremuri doar… “in afara”. Desigur, in momentul in care te imbarci in orice aventura vei descoperi pe parcurs lucruri noi si nu totul va merge asa cum ti-ai imaginat. De exemplu, anii de glorie ai overclocking-ului au apus de mult, domeniul fiind acum o umbra palida a unor vremuri de mult apuse.

Insa anumite lucruri nu doar ca merg asa cum ti-ai dori (de exemplu accesul la cel mai recent hardware, posibilitatea de a testa fiecare placa video noua si fiecare procesor inainte de lansare, s.a.m.d.), ba chiar iti depasesc asteptarile. Pentru ca sincer sa fiu, in urma cu multi ani imi doream sa testez hardware si sa scriu despre asta. Si imi doream sa particip la cele mai importante concursuri de overclocking. Lucruri care s-au si intamplat. Totusi, un aspect pe care nu l-am luat in considerare si care nu facea parte din asteptarile initiale are legatura cu multitudinea de calatorii pe care le-am intreprins pentru LAB501 de-a lungul timpului.

Vedeti voi… testarea componentelor si obtinerea unor rezultate bune in competitii au fost lucruri la care m-am asteptat de la bun inceput, chiar daca a fost nevoie de un volum enorm de munca pentru a atinge aceste teluri. Totusi, nu imi inchipuiam acum 12-13 ani ca voi vedea lumea tocmai datorita acestor pasiuni. La inceput au fost concursurile de overclocking… cate 1-2 pe an intre 2008 si 2012. Au urmat calatoriile la evenimentele de profil (CeBIT, Computex), aspecte obligatorii pentru meseria pe care o practicam. Apoi lansari de produse, vizite in fabrica, intalniri cu colegi din domeniu, s.a.m.d.

Incet, incet, fara sa imi dau seama, am ajuns sa petrec o buna parte din an departe de casa si sa am ocazia de a participa la anumite evenimente cu un nivel de acces extrem de restrans. Iar astazi vreau sa va povestesc despre un astfel de eveniment, care a fost din multe puncte de vedere unic. Spun asta pentru ca am oferit feedback producatorilor inca din cele mai vechi timpuri si multe produse in stadiul alpha au trecut prin laboratorul nostru. Si intotdeuna, chiar si la concursurile de overclocking, producatorii au dorit sa afle parerea participantilor despre cum ar putea sa isi imbunatateasca produsele.

Totusi, pana in urma cu mai bine de o luna, nu mai participasem la un eveniment al carui scop exclusiv era obtinerea de feedback care sa fie implementat in dezvoltarea viitoarelor produse ale unei companii. Si cand spun asta, ma refer la feedback obtinut in mod organizat, cu o strategie bine gandita, notat si transformat cum se cuvine in statistica. Pana si componenta echipei restranse din care am facut parte a fost gandita in cel mai mic detaliu, fiind reprezentate o mare parte din zonele geografice, segmentele de varsta si ocupatiile prezente in acest domeniu, de la jurnalisti hardware si overclockeri si pana la gameri profesionisti sau youtuber-i.

Poate va mira asta, insa trebuie sa mentionez ca nu a existat lansare, concurs sau eveniment unde sa nu fim asaltati mereu de limbajul de marketing bombastic, exagerat, prin care companiile nu incercau decat sa ne transmita cat de bune sunt produsele lor. Bune la orice… din orice punct de vedere. Si daca in ultimii ani ati avut ocazia sa vedeti cum arata o prezentare Nvidia sau AMD, de exemplu, va mai spun un secret… ce vedeti voi este doar o mica parte a asaltului pe care noi suntem nevoiti sa il suportam cand ajungem acolo.

Ei bine, dupa mai bine de 10 ani petrecuti in aceasta industrie, am participat pentru prima data la un eveniment unde scopul producatorului era efectiv sa auda ce avem noi de spus. Fara marketing bullshit, fara prezentari pompoase care nu spun mare lucru, fara incercarea de a ne convinge de superioritatea absoluta a producatorului respectiv in domeniul in care activeaza. Chiar din contra… am fost rugati sa explicam cat se poate de clar ce consideram ca nu este corect in abordarea pietei, ce dotari am dori sa vedem schimbate, s.a.m.d.

Producatorul se numeste Lenovo, gama de produse despre care am fost chestionati de numeste Legion, brand-ul de gaming al celor de la Lenovo, iar evenimentul s-a numit The Council si a avut loc in Beijing, China, in luna Octombrie a acestui an, in cartierul general al celor de la Lenovo.

 

 

Comentarii

Lasa-ne un comentariu: