lab501.ro

Review – GoPro MAX 360 – Fusion la puterea a doua

Scris de: , in categoria: Featured, Gadget, in 5 November, 2019.

The Ugly

 

Sursa imagine: Forbes.com
 

Il vedeti voi pe baiatul acela din imagine? Cel din dreapta, cu urechi mari, incisivi supra-dimensionati din fildes si trompa… Ei bine, dragilor, acela este un elefant si sunt sigur ca il vedem cu totii. Dar aparent, cei de la GoPro nu l-au vazut. Pentru ca altfel nu imi inchipui cum ar fi putut trece cu vederea ceva atat de important.

Despre ce este vorba? Ei bine, conform statisticilor, la jumatatea lui 2019, cota de piata a sistemelor de operare pe dispozitivele de tip PC Client, mai precis desktop si laptop, era de aproximativ 87% pentru Windows, sub 10% pentru Mac OS si 1.54% pentru Linux.

Tot aceleasi statistici ne spun ca din punct de vedere al dispozitivelor consumer in general (desktop, notebook, tableta, smartphone, etc), Android-ul este cel mai utilizat sistem de operare per total, cu aproximativ 40% cota de piata, urmat de Windows, cu aproximativ 35% cota de piata, iOS, cu aproximativ 14% cota de piata si Mac OS, cu aproximativ 6% cota de piata.

Si totusi, daca intram in categoria Apps de pe site-ul GoPro, ne vor intampina 3 aplicatii mari si late. Una este GoPro Quick Desktop, disponibila atat pentru Windows, cat si pentru Mac OS, cu ajutorul careia putem realiza rapid clip-uri pe desktop sau notebook si care este integrata in GoPro APP, disponibila atat pe Android, cat si pe iOS. A doua este GoPro Player, aplicatia care ar trebui sa inlocuiasca Fusion Studio. Desigur, nu mai avem nevoie de stitching pe PC, notebook sau telefon, camera realizand acest proces automat, cu ajutorul chipset-ului GP1.

Avem insa nevoie de o aplicatie rapida, simpla de utilizat si nu in ultimul rand… GRATUITA… pentru a putea reincadra materialul filmat cu GoPro MAX asa cum ne dorim, exportandu-l ulterior in formatul dorit (360, 1080p, etc.) Aceasta exista in forma simplificata pe Android si iOS, integrata in GoPro APP, respectiv intr-o forma ceva mai complexa pentru Mac OS. Stiti pentru cine nu este insa disponibila aceasta aplicatie? Pentru utilizatorii de Windows, adica 87% dintre utilizatorii de desktop si notebook din lume, sau 35% din utilizatorii de notebook, desktop, smartphone si tableta la un loc.

In timp ce programatorii GoPro se lupta cu sarcina titanica de a dezvolta aceasta aplicatie si pentru Windows, putem utiliza MAX Exporter, pentru conversia materialului 360 filmat de camera intr-un fisier care sa poata fi redat sau editat pe desktop. Pentru redare, avem la dispozitie VR Player, care se achita de sarcina cu brio. Totusi, daca dorim sa editam pe o platforma Windows, adica 87% dintre toate desktop-urile si notebook-urile din lume, in momentul de fata exista un singur mod in care putem face asta.

Mai intai, descarcam plug-in-ul gratuit GoPro FX Reframe pentru Windows de pe site-ul GoPro. Apoi platim 20.99 USD pe luna (pachet anual, platit in rate lunare) sau 239 USD pe an, respectiv 31 USD pentru o singura luna si achizitionam Adobe Premiere Pro, sau, daca avem nevoie si de After Effects, 42 USD pe luna (480 USD pe an) si folosim ca niste adevarati profesionisti aplicatiile Adobe, impreuna cu plug-in-ul gratuit FX Reframe…

Stau si citesc fraza pe care tocmai am scris-o mai sus… respir adanc… si nu imi vine sa cred. Mai oameni buni… intre lansarea Fusion si lansarea GoPro MAX au trecut doi ani de zile… GoPro MAX a fost lansata pe piata cu mai mult de o luna in urma. Si in momentul in care cititi acest articol, adica 5 Noiembrie 2019… “we continue to develop GoPro Player on Windows”.

Inteleg ca viziunea companiei este o baza de utilizatori de smartphone cat mai ridicata, care transfera, editeaza si publica rapid materialul video filmat cu ajutorul camerei GoPro. Dar adevarul este ca nu putem compara optiunile oferite de un utilitar desktop cu ceea ce avem la dispozitie pe smartphone in momentul de fata. Si nici nu este la fel de comod sau precis sa efectuam anumite operatiuni pe un dispozitiv mobil, cu ajutorul touchscreen-ului.

Mai mult decat atat, daca atentia este concentrata pe utilizatorii de dispozitive mobile, de ce avem suport in momentul lansarii pentru un sistem de operare notebook/desktop cu o baza de utilizatori mai mica de 10% din total, dar nu putem beneficia de acelasi suport daca facem parte din marea majoritate a utilizatorilor de notebook sau desktop?

Desigur, sunt convins ca mai devreme sau mai tarziu MAX-ul va primi suportul binemeritat si pentru platforma Windows. Insa nu mi se pare deloc normal ca acest suport sa nu fie existent inca din momentul zero al lansarii, utilizatorilor acestei platforme fiindu-le oferita in schimb alternativa de a putea edita materialul filmat cu ajutorul unei aplicatii costisitoare si destul de complicata pentru majoritatea utilizatorilor casnici. Asa ceva nu ar fi trebuit sa se intample si sunt pur si simplu dezamagit de acest lucru.

 

Comentarii

Lasa-ne un comentariu: