Review – GoPro Fusion
GoPro Fusion
Indiferent daca discutam despre pictura, fotografie sau cinematografie, tehnicile utilizate in redarea lumii care ne inconjoara au avut intotdeuna un numitor comun – incercarea de a reproduce intr-un spatiu bidimensional senzatia de tridimensionalitate. Si atata timp cat mediul a ramas acelasi – un paralelogram cu diverse formate – tehnicile din arsenalul unui maestru au ramas neschimbate, indiferent de arta – profunzime de camp, linii de fuga, perspectiva cromatica, amorse s.a.m.d.
De-a lungul timpului au existat mai multe incercari de abordare ale unor concepte diferite, cum ar fi imagistica 3D sau realitatea virtuala, insa adevarul este ca de-abia in ultimii 10 ani mijloacele tehnice au devenit suficient de avansate pentru a permite accesul maselor largi la alte formate de consum pentru imagine. De la inceputurile timide ale filmelor 3D, raspandite acum in majoritatea cinematografelor care se respecta si pana la primele sisteme de realitate virtuala pentru consumatori, ultimul deceniu a oferit un avans tehnologic accelerat, manat atat de dorinta de a oferi ceva nou, cat si de nevoia producatorilor de a-si asigura o felie cat mai mare dintr-o piata cu un potential important.
Evident, tehnologiile care au cea mai mare rata de penetrare sunt cele oferite de companii care au deja o baza uriasa de clienti, incorporate in produse noi cu un pret accesibil. Prin urmare nu ar trebui sa ne mire faptul ca solutiile 360 (mai precis camere 360 care se ataseaza telefoanelor) oferite de Samsung, Huawei sau Motorola sunt printre cele mai cunoscute, acestea fiind oferite unor consumatori avizi de tehnologie pentru un pret potrivit. Ca sa aveti o idee legata de amploarea fenomenului, piata de camere 360 din SUA inregistra in 2015 venituri de 7 milioane USD, aceasta suma ridicandu-se la 65 de milioane de dolari in 2017.
Putine domenii pot oferi cresteri ale pietei de aproape 10x in doar doi ani de zile. Mai mult decat atat, jucatorii care intra din timp pe piata vor avea intotdeuna un avantaj fata de cei care se alatura curentului in momentul de varf, prin urmare nu ar trebui sa ne mire faptul ca in urma cu 3 ani cei de la GoPro achizitionau o companie denumita Kolor, specializata in solutii software destinate realizarii filmelor 360.
Rezultatul acestei achizitii l-am putut vedea la sfarsitul lunii Septembrie, in cadrul lansarii GoPro HERO 6 Black, Nick Woodman anuntand atunci un nou produs, pe numele sau GoPro Fusion. Daca action cam-ul 360 a fost lansat in Statele Unite in urma cu cateva luni, in Europa (si implicit in tara noastra) acesta va fi disponibil in magazine incepand cu data de 2 Aprilie, prin urmare nu puteam rata ocazia de a-l testa inainte sa ajunga in retail. In fond, natura ne-a oferit in aceasta primavara suficiente ocazii de a testa action cam-uri!
Comentarii