Review – Huawei FreeBuds 4

Scris de: , in categoria: Featured, Periferice, in 23 July, 2021.

Ca de fiecare data, am testat castile ascultand melodii in format FLAC, MP3 128 Kbps si pe YouTube. Am ascultat Pink Floyd – Wish you were here, Rammstein – Ich tu dir weh, Parazitii – Probleme de mandibula, Prodigy – Molotov Bitch, Dimmu Borgir – Mourning Palace si Johann Strauss – Wiener Waltz. Apoi am ascultat o serie de sample-uri – sunete cu frecvente de la 10 Hz la 22KHz, sweep-uri pe intreaga plaja de frecventa, teste de spatialitate, s.a.m.d. Am folosit pentru teste douai telefoane, mai precis Huawei P30 Pro si Samsung Galaxy Note 20.

De asemenea, am masurat raspunsul in frecventa folosind standul de masurare miniDSP EARS impreuna cu programul Room EQ Wizard pentru generarea semnalului de test, calibrarea nivelului de semnal si realizarea graficelor. Pe langa factorul subiectiv, putem masura si raspunsul castilor, identificand eventualele probleme, precum si diferentele intre canale. miniDSP EARS este calibrat din fabrica, fiecare dispozitiv avand o serie prin intermediul careia se pot descarca fisierele de calibrare (separat de canale) atat pentru casti circum-aurale dar si intra-aurale. Liniaritate perfecta nu vom intalni nici chiar in cazul celor mai apreciate casti, insa testele practice coroborate cu graficul de frecvente ne vor arata mai bine imaginea de ansamblu.

Fiind vorba despre o pereche de ear-buds echipate cu o membrana de 14.3mm, ma asteptam sa am parte de un bass cu adevarat carnos, insa Huawei FreeBuds 4 mi-au depasit asteptarile, fiind probabil cea mai puternica pereche de casti din categoria ear-buds / in-ear testata de mine pana acum. Nu sunt castile cu cel mai ridicat volum per total, acest titlu ramanand in continuare apanajul primei generatii de AirPods, insa volumul, profunzimea si calitatea bass-ului sunt pur si simplu iesite din comun, asa cum o arata de altfel si masuratorile de mai sus.

Desigur, nu putem discuta despre o pereche de casti gandite pentru audiofili, insa nici nu cred ca Huawei FreeBuds 4 au fost gandite pentru asta, fiind optimizate mai degraba pentru ascultatorii de muzica moderna. Asta nu inseamna ca nu avem de-a face cu o calitate foarte buna a sunetului per total, mediile si inaltele fiind redate ca la carte, insa bass-ul este dominant, ceea ce inseamna ca vom avea o experienta optima in auditia pieselor rock/hip-hop/disco, precum si in cazul in care urmarim filme pe telefon.

Si nu doar la capitolul calitate audio lucrurile stau bine – Huawei FreeBuds 4 ofera o constructie de calitate, atat in cazul castilor, cat si in cazul cutiei de transport, posibilitati avansate de control, functii moderne si per total o experienta excelenta in timpul utilizarii zilnice.

Evident, fiind vorba despre o pereche de casti care nu utilizeaza varfuri din silicon, reducerea zgomotelor din mediu inconjurator nu este atat de agresiva ca in cazul modelelor in-ear, iar pozitionarea castii in ureche este foarte importanta, indiferent daca discutam despre ANC sau volumul materialului audio redat. Asa cum spuneam si mai devreme, Huawei FreeBuds 4 trebuie sa ti se potriveasca.

Daca faci parte totusi din categoria celor carora castile de tip ear-bud le stau perfect in urechi, pregateste-te sa fi uimit de Huawei FreeBuds 4. Acestea ofera o profunzime a sunetului uimitoare pentru dimensiunile pe care le au, cu un bass extraordinar de puternic si profund, care nu distorsioneaza nici o secunda, posibilitati avansate de control si functii moderne.