ASUS Transformer Pad Infinity (TF700T)

Scris de: , in categoria: Featured, Tablete, in 25 June, 2012.

Autonomie si temperaturi

Autonomia bateriei este una din cele mai importante caracteristici ale unui device mobil iar pentru a o testa asa cum trebuie am recurs la urmatoarea metodologie. Am utilizat tableta pe parcursul mai multor zile exact asa cum ar folosi-o orice utilizator, am ascultat muzica, m-am uitat la cateva videoclipuri pe Youtube, putin gaming, browsing iar la final am rulat chiar si un film. Problema cu acest test este faptul ca nu poate fi repetat si nu ofera cifre exacte, obiective, referitoare la autonomie in diferite conditii. Astfel, am hotarat sa testez cateva scenarii de utilizare cu aplicabilitate reala.

In primul rand, am testat tableta lasand un film 720p sa ruleze pe ecran cu luminozitatea la 100% iar apoi la 50%. In tot acest timp conexiunea WiFi a fost inchisa. Al doilea scenariu testat a fost cel de gaming, unde am rulat GL Benchmark Egypt si Pro in loop cu luminozitate 100% si WiFi oprit. As fi vrut sa rulez si un test de gaming cu luminozitatea la 50%, insa GL Benchmark seteaza automat luminozitatea la 100% atunci cand porneste testele, lucru care a facut imposibila testarea acestui scenariu. Ambele teste au pornit cu bateria incarcata 100% si au rulat pana cand bateria a atins nivelul de 10%.

Bateria are o capacitate de 6757 mAh sau 25 Wh, aproape cat bateria prezenta si pe iPad 3 (6930 mAh), ambele tablete fiind nevoite sa ofere o autonomie cat mai buna pentru ecrane cu luminozitate si rezolutie mare. Totusi, Infinity nu reuseste sa ofere decat 6,40 ore de continut video la 50% luminozitate, in timp ce noul iPad a reusit o autonomie de 10,3 ore. Diferenta de autonomie este explicabila atat prin frecventa mai redusa la care lucreaza procesorul de pe noul iPad cat si prin luminozitatea mult mai mica a ecranului.

Diferentele se pastreaza atat in cazul testului video cu luminozitate 100%, 8 ore pentru noul iPad si 6 ore pentru Infinity, cat si in testul de gaming unde iPad inregistreaza 4,3 ore iar Infinity 3 ore.

In cazul in care achizitionati si Mobile Dock-ul ASUS pentru Infinity veti mai beneficia de o baterie de 19Wh, adica durata de viata a bateriei aproape ca se dubleaza. Practic, dupa conectarea tabletei la dock, bateria acesteia se va incarca automat din cea a dock-ului.

Temperaturi

Am observat faptul ca folosirea unor aplicatii mari consumatoare de resurse, cum ar fi de exemplu jocurile, conduc spre cresterea temperaturii carcasei exterioare a tabletei, uneori aceasta devenind chiar fierbinte. De aceea am decis ca nu ar strica sa masuram temperaturile in 5 puncte atat pe partea frontala a tabletei cat si pe spatele acesteia, exact asa cum facem si cu laptop-urile. Pentru a vedea exact cum cresc temperaturile in functie de tipul de aplicatie folosit am masurat temperatura dupa rularea unor jocuri timp de o ora si jumatate iar in al doilea scenariu am masurat temperatura dupa rularea unui film 720p timp de 4 ore. Pentru masurarea temperaturii am folosit un termometru cu laser Voltcraft IR 260-8S de la o distanta fixa de 8cm (am folosit un distantier pentru a masura mereu de la aceeasi distanta).

In cazul temperaturilor, Infinity sta foarte bine, nu s-a incalzit excesiv nici in timpul rularii unui film si nici dupa o sesiune de jocuri sau dupa folosirea unei aplicatii mari consumatoare de resurse, cum e Facebook. Pe toata durata testelor, Infinity nu a atins o temperatura mai mare de 36 de grade, in timp ce noul iPad a atins chiar si 43 de grade Celsius.