Sony HDR-AS15 Action Cam – Review

Scris de: , in categoria: Featured, Gadget, in 21 January, 2013.

Sony HDR-AS15

Acest articol este dedicat lui Emil Ciobotaru. Campion de ski fond, instructor de ski si snowboard, rider, sportiv si prieten… Iti multumim pentru tot ce ne-ai invatat cat ai fost alaturi de noi…

O sa ziceti ca ne-am dus bine in mainstream daca am inceput sa discutam si despre camere de filmat. Ei bine, partea de foto/video a fost luata intotdeauna in calcul din punct de vedere al subiectelor care pot fi tratate pe NEXT, dar ne cunoasteti pe noi, ne plac testele hard-core, chiar daca discutam despre subiecte de interes mai larg, iar in acest moment timpul si resursele pe care le avem la dispozitie nu ne permit abordarea in maniera noastra bine-cunoscuta a domeniului foto/video, asa ca momentan nu ne vom aventura in aceasta zona.

Pe de alta parte, doar pentru ca un subiect se bucura de un interes sporit din partea unei categorii mai vaste de utilizatori nu inseamna ca nu il putem trata in stilul LAB501, prin urmare nu va speriati daca astazi vom discuta despre o camera video. Pentru ca, de ce sa mint, nu discutam despre un handy-cam sau mai stiu eu ce device menit surprinderii celor mai importante momente din vacanta sau din viata motanului / bichon-ului preferat. Din contra, discutam despre prima incercare cu adevarat serioasa a celor de la Sony de a intra pe o piata bine cunoscuta celor pasionati de sporturi mai mult sau mai putin extreme.

Fie ca le spunem camere POV, fie ca le numit action cam-uri (de fapt modelul HDR-AS15 chiar asa se numeste – Sony Action Cam), categoria de camere din care face parte Sony HDR-AS15 a luat nastere undeva prin 2002, cand surfer-ului Nick Woodman i-a venit ideea unei camere compacte, rezistente la apa si la socuri, care poate fi montata cu usurinta pe placa de surf, pe capul surfer-ului sau pe incheietura, pentru a captura momente greu de surprins pentru muritorul de rand pana in acel moment.

Aveau sa mai treaca 3 ani pana la concretizarea acestei idei intr-un produs (GoPro Hero 35mm) si inca 2 ani pana in momentul in care era digitala ajungea si in acest domeniu si GoPro Digital Hero 3 ajungea pe rafturile magazinelor. Anul 2010 a adus insa adevarata “revolutie” in domeniu, odata cu lansarea lui Hero HD, care putea filma 1080p si beneficia de o serie intreaga de accesorii utile (LCD BacPac, Battery BacPac, etc). Odata cu incorporarea unui senzor de 5MP si a unui procesor de imagine performant, materialele realizate cu ajutorul acestui tip de camere treceau de stadiul de “filmulet realizat de pasionati” si puteam in sfarsit discuta de calitate a imaginii si de fotografii cel putin reusite.

O sa ma intrebati de ce naiba ii tot dau inainte cu GoPro intr-un articol care trateaza un produs Sony. Explicatia este destul de simpla – unii dintre voi sunt cu siguranta familiarizati cu domeniul, in timp ce altii nu cunosc prea multe date despre categoria de produse din care face parte modelul testat astazi. Fiind prima oara cand discutam despre asa ceva, se impune o introducere exhaustiva in domeniu, pentru a intelege exact care sunt cerintele si rigorile care se impun in proiectarea si crearea unui tip de produs de acest fel.

Outro