Sony HDR-AS15 Action Cam – Review

Scris de: , in categoria: Featured, Gadget, in 21 January, 2013.

Action Camera

Inainte sa incepem sa ne luptam cu specificatii si alte nebunii, haideti totusi sa vedem ce este o action camera, cui ii este ea utila si ce ar trebui sa faca. Logic, pentru a putea evalua un produs mai intai trebuie sa ii intelegem scopul.

Pentru cei activi, o action camera este probabil cel mai bun companion in conditiile in care debutul secolului 21 sta sub semnul socializarii online. De ce spun asta? Pai este destul de simplu – de la fotografii trecute din mana in mana si povesti spuse pe un ton infrigurat la “gura sobei” cu un “ceai” in mana am ajuns in momentul in care chiar si cei mai solitari dintre noi simt nevoia sa impartaseasca macar online aventurile prin care trec. Prin asta inteleg in primul rand pasionatii de sporturi cum ar fi surf, snowboard, skate, ski, mountain bike, sky diving, bungee jumping, motociclism, planorism, kitesurfing si in general orice sport/pasiune/hobby care induce adrenalina.

Motivele sunt destul de simple si nu trebuie sa analizezi prea mult domeniul ca sa iti dai seama ca acest tip de camere se adreseaza unei game din ce in ce mai vaste de utilizatori. De la profesionistii sponsorizati care posteaza imagini din locuri greu accesibile sau filme care lasa cu gura cascata de uimire pasionatii sportului respectiv (si nu numai), trecand prin practicantii avansati care isi afirma statutul in cercurile de cunoscatori sau pur si simplu fac schimb de amintiri si experiente cu alti pasionati, pana la cei care indiferent de nivel doresc sa pastreze cat mai vie amintirea unei coborari prin zapada perfecta, amintirea primului salt, amintirea unei curse nebunesti prin padure cu bicicleta sau amintirea valului perfect cu rasaritul in spate.

Action

Camerele de acest tip nu mai sunt de mult apanajul profesionistilor si sincer sa fiu nu o data am vazut prin calatoriile mele prin lume turisti cu GoPro-ul pe cap, setat pe fotografiere odata la x secunde, pentru a fi siguri ca nu rateaza nimic si au din ce sa sorteze cele mai reusite fotografii odata ajunsi acasa.

Exact aici intervine cu adevarat magia GoPro & company…prima filmare realizata de pe casca in timpul unei competitii sportive s-a intamplat candva prin 1986, cand o camera Canon CI-10 a fost montata pe casca unui motociclist pentru a surprinde momente din timpul cursei prin ochii acestuia. Un an mai tarziu, Mark Schulze realiza “The Great Mountain Biking Video”, folosind un sistem propriu de camera + VHS recorder portabil + acumulator. Aveau sa treaca 20 de ani, insa, pana cand acest tip de filmare devenea cu adevarat accesibil publicului larg.

Pentru ca diversele sisteme de helmet-cam au fost folosite din plin in anii 90, dar le lipseau cateva caracteristici foarte importante, cum ar fi dimensiunile reduse si rezistenta la socuri si intemperii. Desigur, camere rezistente exista inca din anii 1920, iar eu unul, cand imi aduc aminte de anii in care lucram in cinematografie si ma gandesc la camere “de sacrificiu” imi aduc aminte nume de care probabil 99% dintre voi nu au auzit vreodata, cum ar fi Eyemo.

Totusi, desi ideea de a monta o camera pe casca nu era deloc noua, iar ideea de camera indestructibila era chiar mult mai veche, combinatia intre cele doua, numita action cam, avea sa ajunga accesibila unui public mult mai larg de-abia in 2007, prin lansarea unui model compact, usor si dur numit Digital Hero 3, iar calitatea imaginii avea sa fie accesibila, asa cum am mai spus, odata cu lansarea primelor action cam-uri HD, mai precis Hero HD, in 2010.