Sony HDR-AS15 Action Cam – Review

Scris de: , in categoria: Featured, Gadget, in 21 January, 2013.

Wi-Fi & Sony PlayMemories

Asa cum spuneam, una dintre functiile foarte utile de care dispune HDR-AS15 este conectivitatea wireless, camera fiind compatibila cu standardul Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n. Pentru a putea utiliza functiile care folosesc aceasta conectivitate este necesara instalarea aplicatiei Sony PlayMemories pe telefonul mobil sau tableta (iOS sau Android). Personal, utilizand un Samsung Galaxy Note II nu am putut utiliza aceasta functie pana la versiunea 2.1.1 a aplicatiei PlayMemories, insa odata cu lansarea versiunii 2.2 totul a functionat perfect.

In esenta, camera functioneaza ca un hot-spot la care telefonul se conecteaza prin wireless, iar apoi putem accesa una dintre cele doua functii (Send sau Rmote). Cu ajutorul functiei Send, putem copia clipurile si fotografiile de pe camera pe telefon pentru a le vizualiza la fata locului sau putem incarca materialele direct pe internet prin intermediul telefonului.

Cu ajutorul functiei Rmote putem controla efectiv camera utilizand telefonul mobil. Astfel, putem alege tipul de functionare (filmare sau fotografiere), putem alege tipul filmarii, putem activa sau dezactiva stbilizarea si putem alege unghiul obiectivului. Nu in ultimul rand, putem porni/opri filmarea/fotografierea, in timp ce urmarim live pe ecran ceea ce vede camera.

Personal gasesc aceste functii deosebit de utile – daca stam sa ne gandim ca majoritatea utilizatorilor unui astfel de gadget utilizeaza probabil si un smartphone, se elimina nevoia de a achizitiona un accesoriu dotat cu display pentru a vedea ce filmam. Nu in ultimul rand, in acest fel putem declansa o camera fixa cand dorim noi, ceea ce deschide noi oportunitati pentru cei care doresc sa isi filmeze singuri cascadoriile (pozitionezi camera la punct fix mai jos de kicker, urci pana in punctul de pornire, pornesti camera prin intermediul telefonului si uite asa tocmai ti-ai filmat singur super saritura din ziua respectiva – sau super tranta, dar asta este o alta poveste). Sony nu specifica in manual distanta maxima la care functioneaza conexiunea WiFi, dar in practica am controlat camera si de la ~ 30m.

2013-01-09-11-52-14

2013-01-09-11-46-44

2013-01-09-11-50-59