Review – HMD Skyline

Scris de: , in categoria: Featured, Smartphone, in 19 August, 2024.

HMD Skyline

Ehehei, dragii monstrului, probabil ca nu multi dintre voi stiu despre ce este vorba imediat cand vad acronimul HMD (Human Mobile Devices), insa daca mentionez numele Nokia, cred ca majoritatea cititorilor sunt transpusi automat intr-o alta vreme, in care dinozaurii cu butoane mergeau pe pamant, autonomia se masura aproape in saptamani si cel mai popular joc pe mobil era Snake. Connex si Dialog erau numele furnizorilor de telefonie mobila in acele vremuri si cel mai apropiat lucru pe care il aveam de internet (si asta destul de tarziu) se numea GPRS.

Si totusi, astazi nu vom discuta despre istorie, nu pentru ca nu ne-ar interesa acest aspect, ci pentru ca am facut-o deja in urma cu 6 ani de zile, cand testam din nou, dupa o lunga pauza, smartphone-uri Nokia. Desigur, de atunci si pana acum am mai vazut doua generatii de smartphone-uri Nokia lansate pe piata, HMD Global a devenit HMD, iar anul 2024 a marcat lansarea unei game noi de smartphone-uri, de data aceasta sub brand-ul HMD.

Astfel au vazut lumina zilei HMD Vibe, Aura, seria Pulse si seria Crest, iar in urma cu aproximativ o luna, pe 18 Iulie, HMD lansau oficial HMD Skyline, adica telefonul despre care vom discuta in articolul de fata. De ce ne-a atras acesta atentia mai mult decat celelalte modele HMD lansate recent? Ei bine, desi arata absolut fantastic si este disponibil intr-o nuanta de roz care chiar mi-a picat cu tronc, nu acesta este motivul principal, ci faptul ca HMD Skyline este un telefon care poate fi desfacut cu usurinta, permitand inlocuirea acumulatorului sau a display-ului.

Mai mult decat atat, producatorul chiar incurajeaza asta, HMD Skyline fiind, conform producatorului, un telefon pe care il poti repara acasa, aceasta afirmatie fiind intarita si de colaborarea cu iFixit, unde gasim ghidurile necesare pentru a schimba capacul din spate, bateria, display-ul, modulul de incarcare sau difuzorul.

Desigur, anumite componente (capacul din spate sau bateria) sunt mai usor de schimbat decat altele, insa partea buna este ca putem comanda kit-urile care contin piesa de schimb si uneltele necesare de pe iFixit, iar reparatia realizata folosind piesele de schimb, ghidurile si uneltele puse la punct de catre iFixit va fi considerata reparatie autorizata si nu va afecta garantia producatorului. Interesant, nu-i asa?