Review – ASUS ROG Phone 3

Scris de: , in categoria: Featured, Smartphone, in 17 August, 2020.

Pana acum, in 2020 am testat 10 smartphone-uri, ASUS ROG Phone 3 fiind modelul cu numarul 11. Dintre acestea, 5 erau varfuri de gama, de la Samsung, Huawei, OPPO si RedMagic, restul fiind modele entry-level sau mainstream de la Samsung, Xiaomi, OnePlus sau Huawei. Mai mult decat atat, dintre cele 5 varfuri de gama testate anul acesta, unul era chiar un smartphone de gaming, mai precis RedMagic 5G.

Acesta a reusit sa ne impresioneze la momentul respectiv, fiind primul smartphone echipat cu un display cu o rata de refresh de 144Hz, precum si cel mai performant smartphone testat de noi pana in acel moment. Ei bine, ASUS ROG Phone 3 reuseste sa il intreaca la orice capitol, in principal datorita monstruosului Qualcomm Snapdragon 865+, cel mai performant chipset al momentului.

Totusi, dincolo de performanta chipset-ului, ROG Phone 3 pluseaza si la capitolele autonomie, reproducere a culorilor, calitate audio, modalitati de control, ecosistem si accesorii disponibile. Practic, nu exista capitol unde ASUS sa nu fi ridicat stacheta si singurul aspect care consider ca ar mai fi putut fi imbunatatit, fiind vorba despre un varf de gama, este camera foto, care ofera rezultate bune, dar nu se ridica la nivelul flagship-urilor Samsung sau Huawei.

Atentie, este vorba despre camera foto, pentru ca la capitolul video, ROG Phone 3 reuseste sa impresioneze inca odata. Pe langa camera foto, alte doua puncte nevralgice ar fi lipsa rezistentei la intemperii, specifica de altfel smartphone-urilor de gaming, respectiv lipsa unui slot microSD.

Totusi, aceste mici neajunsuri palesc in fata avantajelor pe care le aduce ASUS ROG Phone 3, acesta fiind unul dintre cele mai puternice, bine inchegate si ambitioase smartphone-uri produse vreodata. Daca dispuneti de un buget cuprins intre 3400 si 6000 si va jucati des pe telefonul mobil, atunci ar trebui sa mergeti intr-un showroom sa butonati ASUS ROG Phone 3. Este absolut impresionant. Iar pentru cei care isi doresc o varianta si mai accesibila, exista deja in magazinele noastre modelul Strix, care difera doar la capitolul chipset (865 in loc de 865+), respectiv la capitolul memorie RAM si stocare, restul dotarilor fiind indentice.

Din punctul meu de vedere, ASUS au reusit o lansare impresionanta, ROG Phone 3 fiind un smartphone atractiv nu doar pentru gameri. Si parca pentru a sublinia impactul acestei lansari… nu cu mult timp in urma RedMagic au anuntat si un raspuns, bazat pe acelasi chipset, pe numele sau RedMagic 5S. Toamna aceasta ne va aduce o lupta interesanta la capitolul smartphone-uri de gaming, iar ASUS ROG Phone 3 este cu siguranta unul dintre principalii favoriti pentru titlul de cel mai bun smartphone de gaming al anului.