lab501.ro

ASUS Transformer Pad TF701T – Tegra 4

Scris de: , in categoria: Tablete, in 23 September, 2013.

Tegra 4 – GPU

 

Nu am vorbit deloc despre procesorul grafic folosit in Tegra 4 deoarece acesta merita un capitol separat. Probabil una dintre cele mai atractive cifre de pe slide-ul de mai jos este acel “72” care semnifica numarul nucleelor din procesorul grafic integrat in Tegra 4. Totusi, ce sunt aceste 72 de nuclee?

tegra4-1

Pentru a raspunde la intrebare trebuie sa explic care este structura GPU-ului. La fel ca Tegra 3 si Tegra 4 pastreaza aceeasi arhitectura de separare a unitatilor “vertex shader” si “pixel shader” (fiind astfel singurul GPU modern care nu foloseste un model de “unified shader”). Fiecare pixel si vertex shader este format dintr-o unitate logica aritmetica (ALU – Arithmetic logic unit) Vec4 care poate lucra cu operatii scalare si vectoriale. Evident, fiecare unitate Vec4 are un numar de nuclee diferit. Fiecare unitate Vec4 pixel shader are 12 nuclee iar Tegra 4 are 4 astfel de unitati. Iar fiecare unitate vector shader are 4 nuclee, iar in total sunt 6 unitati vector shader. Asadar, daca inmultim 4*12 (pixel shader) si adunam cu 6*4 (vector shader) vom obtine 72 de nuclee (unitati logice artimetice).

Tegra 4 vs 3

Una dintre surprizele mai putin placute a fost lipsa suportului pentru OpenGL ES 3.0, chiar daca acum nu afecteaza prea mult utilizatorii in viitorul apropiat s-ar putea ca acest lucru sa fie o problema. Totusi, merita sa ne concentram mai mult pe noile elemente introduse, cum ar fi MSAA si rezolutii de 4Kx4K.

Tegra 4-new-features

Comentarii

Un comentariu la: ASUS Transformer Pad TF701T – Tegra 4

  1. andrei a scris pe:

    fara 3G ?

    salutare !

Lasa-ne un comentariu: