Apple iPhone 5S & 5C Review – PARTEA II: Display, Camera, Autonomie

Scris de: , in categoria: Smartphone, in 6 December, 2013.

Asa cum stiti, testam autonomia atat cu ajutorul testelor sintetice, cat si in practica. Primul scenariu testat este intotdeauna cel in care folosim telefonul in mod normal: efectuam apeluri, ascultam muzica, ne uitam la videoclipuri pe Youtube, ne jucam, stam destul de mult pe net, utilizam aplicatiile de social media (G+, Facebook.) si nu in ultimul rand folosim camera foto/video. Desi acest scenariu are un nivel de repetabilitate egal cu zero este totusi relevant pentru un utilizator de smartphone, deoarece fiecare isi cumpara telefonul pentru a-l utiliza, nu pentru a rula teste sintetice de baterie.

Al doilea scenariu este cel in care folosim o secventa video 720p in loop pana cand se descarca bateria, dupa care repetam acelasi test cu un joc 3D.

iPhone 5s are un acumulator de 1560 mAh iar iPhone 5c are un acumulator de 1510 mAh. Diferenta nu este deloc mare, mai ales daca tinem cont de faptul ca iPhone 5s este in general mai performant si in particular ofera o performanta mult mai buna decat 5c in aplicatiile 3D. Ca si la orice alt smartphone, autonomia depinde foarte mult de modul de utilizare. Daca vom utiliza aplicatii 3D, jocuri actuale cu efecte 3D avansate si rezolutii HD cu siguranta nici unul dintre smartphone-uri nu va depasi 2 ore de autonomie. Pe de alta parte, un film HD a rulat fara probleme pe ambele smartphone-uri timp de 8 ore.

Autonomia in testul de utilizare zilnica ramane aproximativ la fel ca si la modelele anterioare de iPhone. Pe de o parte acest lucru merita remarcat, avem o crestere foarte mare de performanta de la iPhone 4 sau 4s la iPhone 5c-5s iar autonomia se mentine la acelasi nivel. Pe de alta parte, faptul ca autonomia nu depaseste 24 de ore nu e un aspect care sa ne ofere motive de bucurie. In concluzie, iPhone-ul va trebui incarcat in fiecare seara, chiar si in cazul in care acesta mai are 40-50% autonomie.