Acer Predator 21 X Review – The destroyer of worlds
Acer Predator 21 X
Marile companii se diferentiaza de multe ori de restul “urmaritorilor” prin inovatie, viziune si nu in ultimul rand… curaj. Stiu, suna ca un citat dintr-o prezentare de marketing si probabil ca a si fost utilizat in acest scop, intr-o forma mai mult sau mai putin asemanatoare, nu doar o data. Totusi, istoria ne-a aratat ca majoritatea jucatorilor importanti intr-un domeniu nu au ajuns sa ocupe pozitia pe care o ocupa strict datorita capitalului investit si alegerilor inteligente, calculate. De multe ori curajul de a face ceva sau o idee complet noua au reprezentat catalistul care a permis vizionarului sa ajunga in pozitia de a avea capital si angajati experimentati care pot face alegeri inteligente, calculate.
Desigur, ideile “revolutionare” nu s-au bucurat intotdeuna de succesul scontat si cred ca as putea sa dau mai multe exemple de companii absolut respectabile care au dat gres cel putin o data cu o astfel de idee, desi capitalul si colectivul erau acolo. RDRAM pentru Intel, Zune sau Windows Phone pentru Microsoft sunt doar cateva exemple de idei bune pe hartie, care in realitate au avut cu totul alt efect decat cel scontat. Si aici ne referim doar la idei noi, pentru ca daca vine vorba despre companii care au avut o pozitie privilegiata pe o piata si s-au auto-sabotat minimizand potentialul noilor tehnologii revolutionare, atunci incapatanarea celor de la Nokia de a dezvolta in continuare Symbian in loc sa adopte Android-ul si naivitatea celor de la Yahoo in fata asaltului Google sunt primele esecuri rasunatoare care imi vin in cap.
De ce am mentionat aceste aspecte? Pentru ca discutam despre Acer, una dintre primele companii taiwaneze care a contribuit la afirmarea natiunii insulare drept un adevarat avanpost al tehnologiei de calcul. Sigur, in zilele noastre am auzit cu totii de HTC, GIGABYTE, Asus sau MediaTek, dar in 1976, cand Stanley Shih fonda Acer (denumita in acel moment MultiTtech) in apartamentul sau din Hsinchu, cu un capital de 25000 USD, trecusera doar 27 de ani de la infiintarea Republicii Chineze Taiwan, pe insula Formosa. Iar Acer, dragii mei, este compania care a trecut prin toate etapele descrise mai sus. De la primii pasi curajosi prin care au demonstrat pietelor vestice fiabilitatea produselor taiwaneze si pana la excluderea lui Gianfranco Lanci din conducerea companiei in 2011, in urma caruia acesta si-a pus in practica viziunea in slujba chinezilor de la Lenovo, Acer au trecut prin toate etapele specifice marilor companii – inovatie, extindere, succes, obtuzitate in fata noilor idei, esec… si… de la capat.
Printre altele, din Acer s-au desprins companii precum Benq sau Wistron (unul dintre cei mai importanti producatori ODM, avand in momentul de fata ~60000 de angajati), companii ca Asus sau GIGABYTE au fost fondate de ingineri care s-au dezvoltat sub tutela lui Stanley Shih, iar Packard Bell sau Gateway sunt companii detinute de Acer. Este clar ca nu discutam despre un nume nou sau lipsit de importanta, desi pana acum cativa ani brand-ul Acer era sinonim cu notebook-uri accesibile, cel putin in Romania. Mai mult decat atat, Acer s-au numarat printre primii producatori care au lansat sisteme desktop de gaming in 2008, prin brand-ul Predator, precum si printre primii producatori de netbook-uri, in 2007.
Iar astazi…ei bine, astazi discutam despre o idee curajoasa. Nu despre un succes de vanzari, nu despre un produs revolutionar, pur si simplu despre o idee curajoasa. O demonstratie tehnologica, o demonstratie de forta, un produs mai mult sau mai putin util, dar care cu siguranta a ridicat cateva sprancene, atat in momentul anuntului din August, cat si in momentul lansarii din Ianuarie, in cadrul CES-ului. Acer Predator 21 X se numeste bestia si va spun de pe acum ca nu este un produs de masa… pentru oricine. Din contra avem de-a face cu un produs de lux, exclusivist, prin care designer-ii, inginerii si conducatorii companiei au dorit sa transmita un mesaj foarte clar. Orice este posibil daca ai doza de nebunie necesara, pasiunea necesara si o completa lipsa de respect fata de profitabilitate, logica sau pozitionare pe piata.
Comentarii
>21″ inch IPS LCD, 2560×1080, 120Hz, curbat
>laptop.
Does not compute.
Da…e mare, da…e scump și totuși nimeni nu cred ca este supărat de existența lui, ba…din contră :)!
Un review excelent, băieți !
“Masturbare tehnologica”
Mi-a placut introducerea.
Ca rezident in Taiwan, pot sa zic ca Asus este (mult) mai popular decat Acer aici. Nu stiu care este motivul dar nu prea am vazut Acer si cand am vazut, este la preturi mult mai mici decat in Europa.
Adevarul este ca laptopurile de gaming sunt mainstream aici. ASUS ROG se gaseste aproape in fiecare magazin de hardware, la noi, ar fi un produs de nisa. Poate noi, in Europa, nu ii vedem rostul (mai ales pentru ca punem accent pe desktopuri) dar in Asia, mai ales in Asia de SE, pot sa zic ca laptopurile de gaming sunt EXTREM de populare si foarte putini folosesc desktop.
Deasemenea, asa zisul “disposable income” este mult mai mare incat o jucarie de genul acesta nu este tocmai de lux. Cel putin in Taiwan, produsele high-end sunt mult mai bine vandute decat produsele low end, cu accent pe Apple, Sony si Asus.
Produsul acesta are sens pe piata asiatica. Nu stiu daca are sens oriunde altundeva. Piata aici se comporta destul de diferit si orice este nou, interesant si mai ales, unic, se vinde. Nu prea se pune acces pe raportul calitate pret cat se pune acces pe “novelty”. Prin urmare, cand cineva lanseaza o bestie ca aceasta, prin simplul fapt ca nu mai exista nimic similar, se vinde. In Romania, primul gand ar fi ca este overkill, ca raportul calitate / pret este prost, ca investitia necesara ar putea sa construiasca un desktop gaming PC mult mai bun.
Poate, dar asta este in Romania. In Asia, inovatia vine pe primul loc, brand-ul pe al doilea iar considerentele legate de pret, dupa. Prin urmare …
NU este un produs de lux, este un produs de nisa.
NU este exclusivist, este exclusivist in Romania sau in Europa de SE.
Este pozitionat destul de inteligent prin simplul fapt ca piata reactioneaza diferit.
Nu am scris asta ca sa judec articolul (este foarte bun) insa pentru ca produsul a fost judecat prin niste filtre nu tocmai precise pentru Asia si pentru mentalitatea din Asia.
Asus este unul dintre cele mai populare brand-uri taiwaneze, alaturi de HTC, adevarate “hero products” pentru ei. Sunt de acord cu ceea ce ai spus, mai putin partea de semantica. Este un produs de lux datorita pretului pe care il are raportat la toate celelalte produse de acest gen. Si este un produs exclusivist deoarece s-au produs cu siguranta foarte putine bucati.
Ca in Asia exista o sansa sa fie si cumparat asta este corect, doar ca eu scriu pentru romani. Oricum, piata asiatica este complet diferita, asta asa este
Si eu care credeam ca mai sus de Eurocom nu se pot concepe laptop-uri… M-am inselat. 21x e “one of a kind”. Singurul aspect care m-ar face sa-l cumpar e acel numpad cu doua feţe.
Pingback: Taiwan Excellence Awards 2017 - lab501
Cele mai recente stiri
Logitech lanseaza PRO X SUPERLIGHT 2 si PRO X TKL
Scris in 5 September, 2023.
IFA Berlin 2022 – Samsung
Scris in 5 September, 2022.
IFA Berlin 2022 – ASUS
Scris in 4 September, 2022.
IFA Berlin 2022 – Lenovo
Scris in 1 September, 2022.
Mountain 4 year anniversary sale
Scris in 22 July, 2022.
Articole Gaming
Alte articole
Syndication
Viziteaza-ne pe Facebook
Urmareste-ne pe Twitter
Vezi ce facem pe YouTube