Review + Interviu – Wooting two HE – Analog control for a digital world

Scris de: , in categoria: Featured, Periferice, in 18 July, 2022.

Wooting two HE

Ehehei, dragii monstrului, dar parca nu mai discutasem de mult despre o tastatura! Glumesc, desigur, am tot discutat despre tastaturi in ultima vreme si o sa o tot facem, in conditiile in care acesta este unul dintre cele mai pasnice, linistitoare si accesibile hobby-uri asupra carora mi-a poposit atentia in ultima vreme. De aceasta data insa, vom discuta despre o tastatura ceva mai altfel. Da, da, stiu, tocmai v-a povestit Neo despre HHKB Type-S, care este, de asemenea, o tastatura mai altfel.

Dar, pana la urma, asta este ideea. Am inceput sa intram in detalii in cazul acestei categorii de produse, am vazut cum le putem construi sau modifica dupa bunul plac si am aflat ca exista mai multe tipuri de tastaturi si switch-uri decat si-ar putea imagina un utilizator normal. Dar doar pentru ca am enumerat mai multe tipuri de switch-uri, de exemplu, nu inseamna ca treaba noastra s-a terminat – nici vorba.

Din contra, acum a venit momentul sa vedem cum se comporta in practica astfel de solutii, ce avantaje si dezavantaje au si mai ales ce produse retail le integreaza. Un bun exemplu in acest sens este articolul publicat de Neo in urma cu cateva zile, in care ati putut vedea cum se prezinta si cum se aude o tastatura care utilizeaza switch-uri Topre.

Ei bine, astazi vom discuta despre ceva la fel de exotic, dar mult mai accesibil si mult mai apropiat de noi, mai precis o tastatura echipata cu switch-uri Hall Effect. Nu, nu este vorba despre SteelSeries, pentru ca eu nu prea apreciez companiile care nu duc treaba pana la capat (Apex Pro foloseste switch-uri Hall Effect doar pentru tastele alfa, restul fiind Gateron Red) si cu siguranta nu apreciez produsele in cazul carora cel mai ridicat cost este brand-ul.

Din contra, de aceasta data vom discuta despre un brand construit de entuziasti, care se afla la prima aparitie in paginile noastre. Si daca nu ati auzit pana acum de Wooting nu trebuie neaparat sa va fie rusine – tanara companie a fost fondata relativ recent, iar in primii ani au folosit ca baza Kickstarter.

Astfel, in 2015, Calder, Jeroen si Erik, adica trei gameri olandezi care isi doreau ceva mai mult de la o tastatura, puneau primele baze ale conceptului Wooting. Campania pe Kickstarter era lansata in 2016, iar in 2018 primele modele Wooting one ajungeau in posesia cumparatorilor. Povestea avea sa se repete cu modelul Wooting two, lansat pe Kickstarter in 2018 si livrat catre clienti in 2019, apoi ceva minunat avea loc in 2019, Wooting producand switch-ul Hall Effect Lekker impreuna cu Gateron.

Si dupa o editie limitata, in 1000 de exemplare, care s-a vandut in cateva minute, in 2020 era anuntata Wooting two HE (Hall Effect), adica tastatura despre care vom discuta astazi si chiar daca pandemia a pus bete in roate tuturor producatorilor, iata ca aceasta a ajuns in retail, ba chiar si pe masa noastra de teste. Asta ca pregatiti-va, pentru ca urmeaza un articol dedicat unei tastaturi care ofera cu totul altceva decat ati putea crede la prima vedere!