Review – Creative Sound BlasterX G5

Scris de: , in categoria: Gadget, Periferice, in 12 April, 2017.

Sound BlasterX G5

Creative este un nume de referinta pe scena placilor audio & sistemelor de sunet pentru PC – imi amintesc si acum, dupa mai bine de 15 ani, cum le admiram produsele, luna de luna, in catalogul Flamingo. Timpul a trecut insa, iar piata de placi de sunet dedicate pentru PC-uri a scazut considerabil, prin urmare producatorii s-au concentrat pe dispozitive externe pe USB ce pot fi folosite si pe consola, laptop sau telefon mobil. O astfel de placa de sunet externa este si subiectul articolului nostru de astazi, G5 facand parte din noua gama de periferice Sound BlasterX lansata anul trecut.

Creative Sound BlasterX G5 este bazat pe scheletul modelului E5, pastrand acelasi DAC (CS4398) si aceeasi amplificator pentru casti (TPA6120A2 de la Texas Instruments) dar renuntand la dotarile exotice cum ar fi bateria Li-Ion sau conectivitatea BlueTooth. G5 este inlocuitorul modelului de succes Recon3D, acesta din urma bucurandu-se de un succes deosebit in special in randul posesorilor de console PS4 si XBox. Din punct de vedere tehnic Sound BlasterX G5 este net superior modelului pe care il inlocuieste, avand chiar si posibilitate de a scoate sunetul gata procesat prin Line / Optical – Out. Problema este ca, spre deosebire de Recon3D, Creative Sound BlasterX G5 nu poate decoda Dolby Digital in cazul in care este conectat la o consola. Este o problema destul de mare pentru cei care au nevoie de asa ceva si trebuie luata in considerare daca aveti de gand sa folositi G5 impreuna cu o consola.

Desi putem gasi pe piata combinatii de DAC USB + amplificator de casti mai performante, Sound BlasterX G5 este mai mult decat atat. DSP-ul puternic SB-Axx1 (fostul Sound Core3D), numeroasele intrari si iesiri precum si posibilitatea de a reda simultan de pe Line-In si USB fac din G5 un foarte bun mixer si procesor de sunet. Suita software este de asemenea una completa si usor de folosit, asta ca sa nu mai mentionam ADC-ul cu un SNR de 114dB (cele integrate pe placile de sunet au de obicei sub 100dB) ce maximizeaza semnalul microfonului. Haideti asadar sa trecem mai departe si sa vedem ce gasim in cutie!