Review – Xiaomi Redmi Note 10 Pro

Scris de: , in categoria: Smartphone, in 8 June, 2021.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro

Huawei au fost unul dintre cele mai bune exemple de companii tech de succes din China, care au inceput prin consolidarea pozitiei locale, extinzandu-se apoi la nivel global si pozitionandu-se in segmentul high-end, motiv pentru care compania ajunsese nu cu mult timp in urma pe locul doi in topul producatorilor de smartphone-uri. Implicarea politicului in zona tech a oprit insa ascensiunea acestora, astfel incat anul trecut Huawei au coborat pe pozitia a treia in clasament, iar primul trimestru al anului 2021 a marcat iesirea acestora din top 5.

Evident, diminuarea cotei de piata a celor de la Huawei a marcat o oportunitate pentru mai multi producatori, deoarece exista o serie intreaga de utilizatori care nu sunt atrasi nici de Samsung, nici de Apple. Astfel, doi giganti si-au intetit eforturile pentru a veni in intampinarea acestora si a-si consolida pozitia in topul producatorilor de smartphone-uri si ma refer aici la BBK Electronics, cu brand-urile din dotare, respectiv Xiaomi. Despre BBK am tot discutat in ultima vreme, prezentandu-va brand-urile lor in paginile noastre. Gigantul chinez ocupa, cel putin la nivelul primului trimestru al anului 2021, primul loc in topul producatorilor de telefoane mobile din lume, prin brand-urile OPPO, OnePlus, Realme si vivo.

La nivel de brand lucrurile stau putin altfel, Xiaomi ocupand in momentul de fata pozitia a treia in clasament, dupa Samsung si Apple, o realizare salutara, in conditiile in care in 2021 Xiaomi implinesc 11 ani de existenta, respectiv 10 ani de la lansarea primului telefon mobil din portofoliu, Xiaomi Mi 1. Desigur, cei care au urmarit indeaproape evolutia companiei nu ar putea spune ca sunt surprinsi de succesul de care se bucura Xiaomi.

In fond, a fost clar de la bun inceput ca nu avem de-a face cu un brand de duzina, fondatorul Lei Jun inconjurandu-se cu parteneri pe masura, cum ar fi Lin Bin, Vicepresedinte Google China Institute of Engineering, Zhou Guangping, Senior Director Motorola Beijing R&D Center, Liu De, managerul departamentului de design industrial din cadrul University of Science and Technology Beijing, Li Wanqiang, General Manager Kingsoft Dictionary, Huang Jiangji, Principal Development Manager si Hong Feng, Senior Product Manager Google China.

Ei bine, experienta fondatorilor si strategia abordata de companie a dat roade din plin, Xiaomi fiind acum unul dintre principalii jucatori pe piata smartphone-urilor, cu o oferta extrem de vasta, de la segmentul entry-level si pana la adevarate flagship-uri care concureaza la nivel inalt cu orice alt nume din domeniu. De altfel, unul dintre motivele care a stat in spatele succesului Xiaomi a fost capacitatea de a oferi modele mainstream cu un raport calitate / pret imbatabil, care ofereau dotari pe care concurenta le rezerva de obicei unui segment superior de pret.

Si multe dintre modelele seriei Redmi cred ca se incadreaza in aceasta descriere, un bun exemplu in acest sens fiind Xiaomi Redmi Note 10 Pro, lansat in urma cu cateva luni, un telefon bine dotat, comercializat pentru 1499 RON.