Review – Xiaomi 14 Ultra

Scris de: , in categoria: Featured, Smartphone, in 8 May, 2024.

Xiaomi 14 Ultra

Inca din cele mai vechi timpuri, din preistoria IT-ului, sufix-ul Ultra adaugat denumirii unui produs denota un aer aparte, rezervat celor mai performante si exclusiviste produse. In fond, componente care au facut legenda, cum ar fi ABIT NF7 2.0 (bazata pe chipset-ul nForce2 Ultra 400), lansata in urma cu 21 de ani de zile, legendara DFI LanParty UT NF4 Ultra-D sau binecunoscutul Thermalright Ultra 120 Extreme, inglobau aceasta particula lingvistica intr-un fel sau altul.

Si daca discutam despre istoria recenta, nume grele din industrie folosesc componenta “Ultra”, printre ei numarandu-se Intel, Samsung sau… Xiaomi. Ei bine, acestia din urma au inceput sa utilizeze sufixul Ultra in urma cu 4 ani, in 2020, modelul Xiaomi Mi 10 Ultra marcand 10 ani de existenta a companiei, precum si dorinta acestora de a concura pe piata smartphone-urilor ultra high-end, care nu fac nici un fel de compromisuri, indiferent cum se va reflecta asta in pretul de achizitie.

I-au urmat Xiaomi Mi 11 Ultra, in 2021, care aducea cel mai mare senzor de pe o camera de smartphone pana la momentul respectiv, precum si un display secundar, Xiaomi 12S Ultra, lansat in 2022, care se mandrea in continuare cu un senzor urias si nu in ultimul rand introducea parteneriatul cu Leica, urmat anul trecut de Xiaomi 13 Ultra, care ducea mai departe traditia camerelor impinse la extrem.

Desigur, exista diverse diferente intre cele patru modele, dar indiferent daca unele au avut si versiune globala, iar altele au fost comercializate exclusiv in China, toate au acelasi lucru in comun, mai precis faptul ca nu au fost comercializate oficial de Xiaomi in Romania. Asta nu inseamna ca nu le-am putut cumpara pe diverse canale, dar deja discutam despre o cu totul alta poveste.

Ei bine, se pare ca a 5-a oara este cu noroc, deoarece Xiaomi 14 Ultra, lansat in acelasi timp cu Xiaomi 14, la Barcelona, este comercializat oficial de Xiaomi in Romania, ceea ce nu poate decat sa ne bucure, in conditiile in care romanii sunt mari amatori de tehnologie high-end. Mai mult decat atat, nu doar telefonul este disponibil in Romania, ci si exclusivistul Xiaomi 14 Ultra Photography Kit, cu ajutorul caruia putem transforma telefonul intr-un veritabil aparat de fotografiat.

In aceste conditii, cred ca era cat se poate de clar ca am participat la evenimentul de lansare locala, ba mai mult decat atat, de atunci si pana acum m-am jucat zilnic cu impresionantul Xiaomi 14 Ultra, cu sau fara Photography Kit, pentru a vedea ce are de oferit unul dintre cele mai interesante varfuri de gama lansate anul acesta. Iar raspunsul la aceasta intrebare… il vom afla impreuna in articolul de fata.