Nokia Lumia 920 Review

Scris de: , in categoria: Smartphone, in 18 March, 2013.

Asa cum stiti, testam autonomia atat cu ajutorul testelor sintetice, cat si in practica. Primul scenariu testat este intotdeuna cel in care folosim telefonul in mod normal: efectuam apeluri, ascultam muzica, ne uitam la videoclipuri pe Youtube, ne jucam, stam destul de mult pe net, utilizam aplicatiile de social media (G+, Facebook) si nu in ultimul rand folosim camera foto/video. Desi acest scenariu are un nivel de repetabilitate egal cu zero este totusi relevant pentru un utilizator de smartphone, deoarece fiecare isi cumpara telefonul pentru a il utiliza, nu pentru a rula teste sintetice de baterie.

Al doilea scenariu il reprezinta redarea continua a unui fisier video pana cand telefonul se stinge, cu luminozitatea display-ului setata la maximul disponibil si cu conexiunea Wi-Fi activa. Dupa primul test de autonomie, cel in care am utilizat smartphone-ul in mod normal si am vazut ca am reusit sa am doar putin peste 20 de ore de autonomie am crezut ca pur si simplu ceva nu e in regula astfel ca am repetat testul. Rezultatul a fost similar, 21 de ore de autonomie, ceea ce mi se pare un rezultat foarte slab in conditiile in care ecranul nu are o luminozitate iesita din comun, nu am conectat decat contul Google si Facebook pentru notificari, mailuri si calendare si nu am abuzat de continut video, download-uri, gaming sau apeluri.

In cazul testului de gaming avem o autonomie de 2 ore iar in testul video 4 ore. Pentru testarea autonomiei in gaming am utilizat jocul Asphalt 7: Heat, un mare consumator de resurse, insa, in cazul testului video am folosit un video cu o rezolutie SD din cauza incompatibilitatii WP8 cu formatul .mkv in care aveam fisierele HD.

Chiar daca nu ma asteptam la o autonomie mai mare de 24 de ore, rezultatele testelor sunt destul de dezamagitoare. Evident, setarea luminozitatii pe auto si limitarea utilizarii aplicatiilor mari consumatoare de resurse, cum ar fi jocurile, vor prelungi autonomia cu cateva ore, insa, chiar si in acest caz, nu ma astept la mai mult de 24-25 de ore.

autonomie