Nokia Lumia 920 Review

Scris de: , in categoria: Smartphone, in 18 March, 2013.

Camera – imagini si video

Am incercat sa fac poze in cat mai multe situatii si utilizand cat mai multe optiuni, astfel ca mai jos puteti vedea o panorama, o imagine cu zoom si fara zoom, cu flash si fara flash precum si aceeasi scena in trei imagini captura in aceeasi zi la ore diferite. Panorama este putin ciudata deoarece aplicatia in timpul capturii nu urmareste o linie orizontala dreapta ci usor ascendenta ceea ce a dus la dublarea blocului, plus alte cateva mici artefacte. Totusi, captura si ulterior lipirea cadrelor s-a facut destul de bine.

In privinta imaginii cu zoom este destul de evident ca acest senzor nu este conceput pentru o astfel de utilizare, nivelul de noise fiind mult prea mare pentru a putea spune ca a iesit un cadru de calitate.

Desi lentila ofera f/2.0 am fost mirat sa vad ca flash-ul s-a declansat in scena cu clovnul. In mod normal era lumina destula, dupa cum se vede de altfel si in cadrul identic realizat fara flash, la o distanta de cateva secunde fata de cadrul cu flash.

Ultima imagine reprezinta acelasi cadru capturat aproximativ din acelasi unghi la ora 15, 18 si 19 in aceeasi zi, pentru a vedea exact care sunt posibilitatiile senzorului in lumina scazuta. Chiar daca avem o calitate destul de slaba, fata de imaginile oferite de alte camere foto de pe alte smartphone-uri, evolutia in bine este evidenta.

WP_20130309_011

WP_20130309_007

WP_20130309_17_19_38_Panorama

normal-zoom

flash-noflash

time-15-18-19

Camera – video

Am filmat doua clipuri scurte cu Nokia Lumia 920, primul in jur de ora 13 intr-o zi destul de intunecata iar al doilea intr-o alta zi ceva mai luminoasa, insa, aproape de apusul soarelui, in jurul orei 17:30. Ambele clipuri au fost capturate la rezolutia maxima disponibila, 1080p la 30 fps-uri, formatul final fiind MPEG-4 cu o dimensiune de aproximativ 90/91 MB pentru 37/38 de secunde. De asemenea, ambele video-uri au un bir rate variabil de 19.9 Mbps si sunet mono (96 Kbps bit rate constant / 44.1 KHz sampling rate).

Din punct de vedere a calitatii, adaptarea senzorului la lumina exterioara se face foarte rapid, culorile sunt bine redate iar stabilizarea isi face treaba cat se poate de bine. In bataia directa sau perpendiculara a soarelui exista mici flare-uri, insa, nu mi s-au parut a fi deranjante. In primul clip chiar daca balansul de alb si culorile sunt foarte bune, focusul mi s-a parut putin cam “ezitant”, insa, pot pune acest efect pe seama scenei si a obiectelor care se derulau destul de rapid. De asemenea, in special la masinile in viteza se poate observa ca miscarea acestora nu este prea fluida, efect care poate fi datorat compresiei fisierului video.