Clevo P870DM-G Review – Core i7 6700K + GTX 980 = Power overwhelming

Scris de: , in categoria: Featured, Notebook, in 23 February, 2016.

Clevo P870DM-G

Buna ziua doamnelor si domnilor, bine v-am gasit intr-un nou episod al emisiunii “Extreme Monster PC’s”. In episodul de astazi vom discuta despre granita dintre desktop si notebook, despre performantele pe care le poate atinge un portabil si nu in ultimul rand despre pretul pe care trebuie sa il platim pentru asta. Inainte de a intra insa in detalii trebuie sa trecem in revista cateva aspecte.

Primul, despre care am mai vorbit, este categoria de utilizator caruia i se adreseaza un produs, sau mai bine zis despre diferentele dintre diverse tipuri de utilizatori si utilizari. Nu vom despica firul in patru si nu vom incerca sa categorisim toti utilizatorii de tehnologie de pe planeta sau toate tipurile de dispozitive posibile. Vom incerca totusi sa intelegem cui i se adreseaza un desktop replacement – in fond, asta vom testa astazi.

Pe masura ce tehnologia a evoluat, iar pe piata si-au facut aparitia din ce in ce mai multe tipuri de dispozitive, unul dintre acestea a cunoscut uimitor de multe modificari si transformari in ultimii 10-15 ani. Nu, nu ma refer la smartphone, desi propozitia anterioara se aplica foarte bine acestei categorii de device-uri. Ma refer la notebook, aparat a carui utilizare era, in urma cu nu foarte multi ani, apanajul celor cu dare de mana. Mai mult decat atat, notebook-ul era un dispozitiv utilizat preponderent pentru activitati lucrative si mai putin pentru divertisment.

Notebook-urile erau dispozitive patratoase, costisitoare, pe care agentii de bursa, contabilii sau scriitorii lucrau. Nu se uitau la filme, nu se jucau, nu vorbeau pe Skype sau Facebook, poate si pentru ca unele dintre aceste concepte nu existau atunci. Intre timp, muzica, fotografiile si filmele au evoluat relativ rapid de la analog la digital, iar internetul a dus la aparitia unor noi metode de comunicare si socializare. In acelasi timp, avansul tehnologic si cresterea volumului vanzarilor in anumite domenii (cum ar fi si portabilele) au dus la o democratizare a notebook-ului. In zilele noastre acesta nu mai este rezervat agentilor de bursa scortosi care deruleaza infinite exceluri si nici oamenilor de marketing care fac minuni in Powerpoint.

De ceva vreme incoace, avem notebook-uri pentru elevi si studenti, pentru profesionisti multimedia, pentru gameri si da, si pentru agenti scortosi si oameni de marketing iute fauritori de PPT-uri. Partea frumoasa este ca acum gasim notebook-uri cu preturi cuprinse intre 1000 si 20000 RON, iar noi nu trebuie decat sa cautam compromisul optim intre nevoile noastre si bugetul de care dispunem. Este destul de logic ca un manager / director de companie / etc va utiliza cel mai probabil un notebook subtire, elegant si usor, care porneste in cateva secunde la o simpla apasare de buton sau care se poate transforma intr-o tableta. Este la fel de logic ca de cele mai multe ori un astfel de dispozitiv nu este chiar ideal pentru gameri sau profesionisti multimedia.

In cazul gamerilor, lucrurile sunt destul de simple – un PC ofera in momentul de fata cele mai multe optiuni. Daca totusi calatoriti mult, sau sunteti studenti si stati la camin, sau pur si simplu vreti sa aveti mereu la voi PC-ul, alegerea notebook-ului ideal tine in primul rand de buget. Desigur, nu are rost sa investiti in abominatii de genul 64GB RAM, display 4K sau procesoare Core i7 daca notebook-ul este strict achizitionat pentru gaming si scoala. Un display full HD de calitate, 16GB de RAM, un Core i5 de ultima generatie si o placa video cat mai potenta (960M, 970M, 980M, etc) sunt tot ce aveti nevoie. Iar configuratia…va depinde evident de bugetul de care dispuneti.

Ce ne facem insa cu profesionistii multimedia? Ma refer aici la fotografi, editori de film, muzicieni, modelatori 3D, s.a.m.d. Logic, la fel ca si in cazul gamerilor, cel mai potrivit dispozitiv pentru ei este un desktop. Pe de alta parte, daca nu doriti sa fiti legati de birou, aveti nevoie de un notebook puternic. De fapt…aveti nevoie de un notebook foarte puternic. In zilele noastre, un notebook care pune in primul rand accentul pe putere de calcul, in detrimentul dimensiunilor sau al autonomiei, se numeste desktop replacement. Iar noi am ales astazi sa analizam unul dintre cele mai monstruoase desktop replacement-uri din lume, mai precis o platforma Clevo P870DM-G.