Review – QNAP TS-364

Scris de: , in categoria: Retelistica, in 14 November, 2023.

Optiuni

Sistemul de operare utilizat de NAS-urile QNAP se numeste QTS si a ajuns la versiunea 5.0.1. Discutam despre un sistem de operare bine structurat, care ofera un nivel de complexitate al setarilor foarte ridicat, TS-364 fiind probabil unul dintre cele mai versatile NAS-uri pe care am pus mana pana acum. De fapt, QTS ofera atat de multe functii avansate, incat cei aflati la prima intalnire cu un NAS s-ar putea sa se simta usor complesiti de acest lucru.

Cei care stiu ce cauta, vor aprecia pe deplin optiunile oferite de QTS, acesta fiind unul dintre cele mai complexe si bine la punct sisteme de operare pentru NAS pe care l-am vazut pana acum, indiferent daca discutam despre configurare, securitate sau aplicatiile care pot fi instalate. Putem sa il folosim pentru back-up, putem rula masini virtuale, putem sa il folosim ca media server, putem sa il conectam direct la un monitor si sa utilizam o tastatura si un mouse legate direct la el.

De asemenea, SSD caching-ul se realizeaza simplu si rapid, fata de alte modele testate de noi unde am fost nevoiti sa apelam la diverse artificii, ba mai mult decat atat, avem la dispozitie si mai multe functii de profiling pentru a extinde durata de viata a SSD-urilor. Singura problema, din punctul meu de vedere, este lipsa unui mod simplu / wizard / ghid “stupid proof”, care sa le permita incepatorilor sa seteze rapid NAS-ul in functie de modul in care il vor folosi, fara sa aibe nevoie de prea multe cunostiinte tehnice.

Si apropo de stupid proof, noi testam NAS-ul pentru viteza utilizand doua Seagate Ironwolf Pro, motiv pentru care acestea sunt configurate in RAID 0. Nu cred ca mai are rost sa va spun sa nu configurati asa NAS-ul daca aveti doar doua HDD-uri, RAID 1 fiind mult mai potrivit pentru pastrarea datelor. Ideal ar fi sa utilizati 3 HDD-uri configurate in RAID 5 – acesta este de altfel principalul avantaj pe care QNAP TS-364 il ofera fata de HDD-urile cu 2 bay-uri.