Review – OnePlus Nord

Scris de: , in categoria: Featured, Smartphone, in 31 July, 2020.

OnePlus Nord

In urma cu 6 ani va povesteam despre OnePlus One, telefonul prin care OPPO lansau brand-ul OnePlus, acesta devenind aproape o religie pentru fanii infocati, datorita raportului calitate / pret, sistemului de operare imbunatatit si suportului post-achizitie impecabil. De atunci si pana acum v-am mai povestit despre OnePlus 3 si OnePlus 5T, astfel incat putem spune ca am urmarit indeaproape evolutia brand-ului asiatic si am vazut cu ochii nostri cum acesta a crescut de la an la an, evoluand de la un brand care s-a facut remarcat prin strategii de marketing iesite din comun pana la unul dintre producatorii premium importanti.

Evident, aceasta evolutie a venit cu un cost – astfel, daca in urma cu 6 ani cand povesteam despre OnePlus One, acesta costa aproximativ jumatate fata de flagship-urile momentului, pretul modelelor OnePlus lansate in ultimii ani a crescut constant, in ton cu ceea ce am vazut si in cazul altor producatori. Ce-i drept, discutam in continuare despre un flagship mai accesibil decat ceea ce gasim in oferta Samsung, Huawei sau OPPO, insa nu mai avem de-a face cu telefoane de tip “flagship killer” la jumatate de pret.

Acest lucru este firesc, pentru ca pe masura ce compania a crescut, iar produsele au inceput sa ofere din ce in ce mai multe functii, investitiile in R&D au crescut de asemenea proportional. Iar pretul mediu de achizitie al smartphone-urilor high-end a crescut incet, dar sigur, de la an la an, drept urmare OnePlus s-au aliniat acestui trend, astfel incat varful de gama actual, OnePlus 8 Pro, are un pret de pornire de 899 EURO.

Cu toate acestea, producatorul nu a uitat de unde a pornit, idea unui smartphone OnePlus in segmentul mid-range fiind vehiculata de ceva timp. De altfel, in urma cu 5 ani vedea lumina zilei OnePlus X, singurul model mainstream lansat de OnePlus… pana acum.

Pentru ca pe 21 Iulie 2020, in cadrul unei conferinte on-line, Carl Pei, fondatorul companiei, anunta OnePlus Nord, un smartphone mid-range, cu un pret de pornire de 409 Euro, dotat insa aproape ca un varf de gama. Si pentru ca telefonul va putea fi achizitionat incepand cu data de 4 August, iar noi nu mai testasem de mult un telefon OnePlus, am incercat in buna traditie LAB501 sa va aducem primul review in limba romana pentru OnePlus Nord.