Review – GoPro HERO12 Black

Scris de: , in categoria: Featured, Gadget, in 12 March, 2024.

Si uite asa, dragii monstrului, am ajuns si aici. Dupa 11 ani de testat camere de actiune, 6 camere de la GoPro testate in ultimii 9 ani si mai bine de 14 ani de cand utilizez aceste camere atat la munte, cat si la mare. Si ce am invatat dupa aceasta perioada? Ei bine, in momentul de fata GoPro HERO12 Black reprezinta apogeul camerelor de actiune GoPro, fiind probabil una dintre cele mai performante camere de actiune disponibile pe piata in acest moment.

Este perfecta? Nu, la fel cum nici un produs nu este in general perfect. Pentru ca utilizatorii ocazionali nu primesc o solutie software gratuita pentru editare in Windows, iar solutia disponibila pe Android poate fi in continuare imbunatatita. Iar imaginile filmate in conditii dificile de iluminare, chiar daca au o calitate semnificativ imbunatatita, din punctul meu de vedere, nu reusesc sa concureze cu ceea ce ofera alti producatori. Ah… si as mai adauga aici faptul ca daca ne dorim sa filmam cu un unghi de cuprindere de 177 de grade, atunci trebuie sa achizitionam un accesoriu comercializat separat, care costa 590 RON.

Si totusi… daca utilizatorii ocazionali nu primesc o aplicatie dedicata pentru Windows, utilizatorii profesionisti au acum la indemana mai multe setari si dotari ca niciodata si nu cred ca exista o alta camera de actiune care sa ofere o astfel de integrare cu un timeline de productie video, asa cum o face GoPro. Asta ca sa nu mai spun ca pana si utilizatorii normali primesc acum mai multe dotari ca niciodata, de la multiplele optiuni de filmare si incadrare si pana la posibilitatea de a utiliza un headset extern pe Bluetooth, ceea ce, pentru vlogging de exemplu, este o functie absolut necesara.

Revenind la functiile de baza, adica exact la ce ar trebui sa faca o camera de actiune, GoPro HERO12 Black se comporta absolut fantastic, calitatea imaginii fiind impecabila, iar posibilitatile de ajustare rapida in Quick fiind cat se poate de utile si intuitive. Un alt punct nevralgic al camerelor de actiune in general, in special de cand s-a facut trecerea la 4K, este autonomia, iar camerele GoPro nu fac exceptie de la aceasta regula. Si totusi, as spune ca nu m-am simtit la fel de limitat ca in alti ani, in momentul in care am testat HERO12 Black.

Utilizand atatia ani HERO6 Black, m-am pregatit asa cum se cuvine si am avut la mine 5 acumulatori Enduro, pentru a nu avea niciodata probleme cu autonomia. Si totusi, nu cred ca am utilizat vreodata mai mult de doi acumulatori pe zi, iar daca s-a intamplat, atunci a fost cu siguranta iarna, la finalul unei zile de dat pe partie la temperaturi scazute, in Romania sau Austria. Am mai folosit GoPro-ul in Laos, Vietnam si Taiwan, iar un acumulator a fost suficient pentru aproximativ o ora si jumatate de filmat material 4K60 pe plaja, sub apa, s.a.m.d.

Practic, GoPro HERO12 Black aduce o calitate a imaginii excelenta, mai multe imbunatatiri atat la capitolul quality of life, cat si la capitolul integrare intr-un timeline de productie video, o stabilizare de invidiat, posibilitatea de a inregistra sunet stereo sau posibilitatea de a utiliza un microfon/headset extern pe Bluetooth, precum si un intreg ecosistem de accesorii, atat pentru sportivi, cat si pentru vloggeri. Iar daca ecosistemul de accesorii GoPro nu ne satisface, acum avem prindere pe filet 1/4 direct pe camera, ceea ce inseamna ca putem utiliza orice fel de trepied sau sistem de prindere care foloseste acest filet.

Personal, am ales sa testez GoPro HERO12 Black pentru o perioada indelungata de timp, deoarece am vrut sa vad cum se comporta aplicatia Quick in viata reala, cum sta camera la capitolul stabilitate si autonomie, daca mai exista probleme cu blocari sau restartari inexplicabile si nu in ultimul rand, cum arata materialele filmate intr-o serie de scenarii cat mai diverse.

Si spre surprinderea mea, in 4 luni de utilizare nu am intalnit nici un fel de problema, ba chiar am primit si 2 sau 3 update-uri de firmware. Si pot spune ca am utilizat camera atat la -10 grade, pe partie, cat si la 35 de grade la tropice, sub apa, in oras, in 5 tari, pe 2 continente. Si la final pot spune ca daca nu discutam despre o camera 360, atunci GoPro HERO12 Black este cu siguranta una dintre cele mai performante si interesante camere de actiune de pe piata, iar pretul de 1999 RON este unul cat se poate de corect pentru ce ofera.