Review – 1MORE Spearhead VRX Gaming Headset

Scris de: , in categoria: Featured, Periferice, in 4 September, 2018.

Am testat castile ascultand melodii in format FLAC, MP3 128 Kbps si pe YouTube. Am ascultat Pink Floyd – Wish you were here, Rammstein – Ich tu dir weh, Parazitii – Probleme de mandibula, Prodigy – Molotov Bitch, Dimmu Borgir – Mourning Palace si Johann Strauss – Wiener Waltz. Apoi am ascultat o serie de sample-uri – sunete cu frecvente de la 10 Hz la 22KHz, sweep-uri pe intreaga plaja de frecventa, teste de spatialitate, s.a.m.d.

Am folosit pentru teste 5 situatii, mai precis o platforma dotata cu un chipset audio Realtek ALC 1150, o platforma dotata cu o solutie audio Creative Sound Blaster ZxRi, placa de sunet externa Creative Sound BlasterX G5, precum si doua telefoane, Allview X2 Xtreme si Huawei Mate 9.

Fiind vorba despre un headset dotat cu o tehnologie 3D Audio, au urmate testele in jocuri (World of Tanks, Mortal Kombat X, Path of Exile), respectiv filme (Star Wars: The Last Jedi, Deadpool 2, Avengers: Infinity War). Pentru testele de auditie muzicala pe PC am utilizat atat cablul USB cat si cablul jack-jack, in timp ce in cazul telefoanelor si al DAC-ului am utilizat exclusiv cablul audio, castile fiind testate in regim stereo.

Putem privi 1MORE Spearhead VRX din doua puncte de vedere, mai precis cel al pasionatului de muzica, respectiv al consumatorului de jocuri si filme cu un soundtrack copios. Si adevarul este ca headset-ul nou lansat a reusit performanta de a se ridica la inaltime in ambele situatii, ceea ce, trebuie sa recunoastem, se intampla destul de rar. Evident, avem parte de un bass ceva mai carnos decat in cazul modelului dedicat audiofililor (Triple Driver Over-Ear), sunetul fiind mai plin, dar mai putin corect, chiar daca mediile si inaltele sunt reprezentate ca la carte. Din acest punct de vedere, 1MORE Spearhead VRX se aseamana ca si comportament cu un alt headset care a reusit sa ma impresioneze, mai precis HyperX Cloud Revolver.

Desigur, discutam despre auditia realizata in regim stereo, prin cablu jack, redarea melodiilor utilizand cablul USB fiind artificiala din punctul meu de vedere, mult prea incarcata. Putem obtine rezultate mai bune utilizand unul dintre profilele oferite de producator, sau punand la punct un profil propriu al egalizatorului, insa cele mai bune rezultate din acest punct de vedere le obtinem utilizand cablul standard.

La polul opus, daca doriti o reprezentare spatiala a sunetului in filme si jocuri, dar mai ales daca sunteti posesorul unui headset VR si vreti sa aveti o experienta completa, atunci combinatia intre 1MORE Spearhead VRX si solutia software oferita de producator ofera cu siguranta una dintre cele mai imersive experiente audio traite de mine alaturi de o pereche de casti.

Si daca adaugam in acest mix fericit intre gaming si auditie muzicala design-ul elegant, cu mult bun gust, dar mai ales ergonomia pe care 1MORE Spearhead VRX o ofera, atunci avem de-a face cu unul dintre cele mai interesante headset-uri lansate anul acesta, care ar trebui neaparat incercat data viitoare cand planuiti o achizitie in aceasta zona de pret, sau chiar si mai sus. Good job, 1More!