lab501.ro

Interviu – Karen Regis Intel Consumer Client Marketing Director

Scris de: , in categoria: Editorial, in 29 March, 2012.

In cadrul CeBIT 2012 am avut ocazia sa discutam cu Karen Regis, Intel Consumer Client Marketing Director, despre ultrabook-uri.

lab501: Se zvoneste ca integratorii lucreaza deja la o noua serie de ultrabook-uri, este vorba presupunem despre integrarea noii generatii de procesoare Intel, Ivy Bridge?

Karen Regis: Avem dupa numaratoarea mea, 8-9 OEM-uri in prezent care au pe piata intre 12-15 modele de ultrabook-uri, in functie de cum le numaram, urmand ca numarul sa creasca odata cu lansarea noii generatii de procesoare. Suntem nerabdatori sa incepem campania noastra directa de marketing pentru ca pana acum tot ce ati vazut referitor la ultrabook-uri a fost prin comunicate de presa, ceva stiri prin blog-urile din Statele Unite in principal si evident prin comunicatele integratorilor OEM in colaborare cu Intel. Am inceput de asemenea sa inauguram o serie de magazine outlet in colaborare cu producatorii, insa nu am inceput campania proprie de marketing. Aceasta credem ca va lansa un nou val de interes incepand din aceasta primvara, chiar inainte de lansarea “Ivy Bridge”, urmat evident de noile modele bazate pe noile procesoare. Dupa cum sunt convinsa ca stiti, pentru ca asa procedam de 2 ani, vom lansa intai modelele de procesoare cu 4 nuclee  urmate fiind de modelele cu 2 nuclee. Ne asteptam pentru 2012 la aproximativ 75 de modele noi o mare parte din ele fiind modele noi bazate pe Ivy Bridge; unii producatori isi vor actualiza modelele bazate pe Sandy Bridge, dar vor fi mai ales modele noi dezvoltate pe conceptul de ID (industrial design). Ultrabook-urile Ivy Bridge vor veni in mai multe valuri, o mare parte din ele vor fi disponibile pe piata la 30 de zile de la lansarea oficiala Intel. In viitor, cu toate ca nu stiu exact care sunt planurile Microsoft referitoare la Windows 8, se va genera un nou val de interes bazat pe modele noi, unele probabil fiind bazate pe conceptul de ecrane cu touch. Suntem foarte incantati atat de modelele actuale cat si de cele viitoare, anul acesta fiind un an excelent pentru ultrabook.

lab501: Platforma ultrabook-ului este bazata pe CPU cu grafica integrata, ceva ganduri pentru implementarea unei solutii grafice hibride cu toate ca stim ca exista o limita de grosime, ce nu permite instalarea unor componente cu TDP ridicat?

Karen Regis: Pentru sistemele care au un ecran de sub 14″ limita de grosime este de 18mm dar pe ultrabook-urile cu ecran mai mare, sistemele de racire pasive ar putea avea loc, obtinandu-se mai mult loc atat din dimensiunea ecranului cat si din limita de grosime impusa la ultrabook-urile 14 inch+ ce creste cu 3mm. Nu este nimic in definitia noastra care sa interzica asa ceva, noi fiind interesati mai degraba de form-factor si de autonomia bateriei. Daca producatorii pot face asta fara sa depaseasca limitele impuse de noi sunt liberi sa o faca.

lab501: Acestea sunt in practica elementele esentiale ale unui ultrabook, form factor-ul cat mai compact si autonomia?

Karen Regis: Ne intereseaza de asemenea  foarte mult si responsivitatea sistemului.

lab501: Atributele acestea sunt generate de viteza CPU-ului si din eventual instalarea unui SSD.

Karen Regis: Da, dar nu trebuie sa foloseasca un SSD pentru ca sistemul sa fie responsiv in cazul “trezirii” din hibernate, fiind suficient si un HDD normal cu un mic cache SSD. Nu au nevoie decat de o capacitate mica de stocare pentru dumping-ul DRAM-ului  in memoria non volatila pentru a restaura sesiunea.

lab501: Exista, sau va exista o limita de greutate in definitia ultrabook-urilor?

Karen Regis: Nu exista nimic in definitia Intel referitor la greutate. Nu am adaugat asa ceva pentru ca stim ca va exista o varietate foarte mare de modele, in form-factor-uri diferite, si daca am pune o limita ar trebui sa o bazam pe un sistem cu ecran de 15″. Intrebarea este “are sens aceasta limita daca o comparam cu un ultrabook de 11 inch?”. Nu prea. Astfel incercam sa ajutam prin propunerea unor materiale mai usoare pentru sasiu astfel incat greutatea sa urmareasca dimensiunea ca raport intr-un mod cat mai linear. Sunt in mod clar ultrabook-uri mult mai usoare decat notebook-ul pe care il am acum in fata. Imi place si acesta, ce nu imi place insa este ca trebuie sa ma deplasez cu acesta, deci daca exista un ultrabook care sa imi poata oferi  aceeasi performanta intr-un form-factor mai mic si nu in ultimul rand mai usor eu personal sunt multumita.

lab501: Incepand cu lansarea noii generatii de procesoare, care sunt punctele cheie pe care se va concentra Intel referitor la ultrabook-uri?

Karen Regis: O data cu lansarea cat si dupa aceasta vom incepe incet, incet sa adaugam capabilitati, capabilitati pe care noi le credem de viitor pentru ultrabook-uri. Vom urmari gasirea unui echilibru intre inovatie si adaugarea a cat mai multor facilitati ce adauga valoare ultrabook-ului versus materialele utilizate si calitatea constructiei. Suntem constienti, ca spre deosebire de PC-uri care sunt dispozitive “must have”, ultrabook-urile sunt sisteme la care conteaza si factorul de dezirabilitate. Nu vrem ca pretul sa fie un factor important, mai ales ca nu vrem sa ne intoarcem in perioada in care dispozitivele portabile erau foarte scumpe, fiind pozitionate intr-o nisa a lor, ci vrem ca si costul de achizitie sa fie acceptabil pentru o cat mai mare plaja de consumatori.

lab501: O serie de producatori au lansat o serie de modele de tablete interesante ca design, de exemplu Asus Slider. Care sunt limitarile din punct de vedere al design-ului pentru ultrabook-uri? Este posibil sa avem modele ce pot avea un layout mai “exotic”?

Karen Regis: Am aratat la CES o serie de modele de acest gen. De exemplu Wistron, un ODM cunoscut in Taiwan, a prezentat un ultrabook cu un ecran ce face slide pe suprafata tastaturii putand fi transformata atat in tableta cat si in forma clamshell. Am incercat sa le aratam OEM-urilor o serie de design-uri care sa le provoace interesul sperand sa obtinem de la ei produse inovative.

lab501: Multumim pentru timpul acordat.

Comentarii

Niciun comentariu la: Interviu – Karen Regis Intel Consumer Client Marketing Director

Lasa-ne un comentariu: