DLSS pe Lenovo Legion 7 – RTX la maturitate – Part II
Despre metodologii si comunicare
Ei bine, se pot spune multe despre Nvidia, dar niciodata nu am putea spune ca le lipseste viziunea, pariul facut in urma cu 6 ani fiind deja castigat din orice punct de vedere. Pentru ca daca in momentul lansarii existau o mana de jocuri care implementau raytracing in timp real, acum exista peste 500 de titluri, iar companiile concurente, adica Intel si AMD, au adoptat rapid tehnologia, implementand propriile solutii in acest sens.
Mai mult decat atat, daca in urma cu 6 ani inteligenta artificiala era un subiect teoretic de discutie, astazi discutam despre urmatoarea mare revolutie, nu in istoria tehnologiei de calcul, ci in istoria civilizatiei noastre. Si cred ca faptul ca Nvidia valora aproximativ 150 de miliarde de dolari in August 2018, iar acum valoreaza peste 3 trilioane de dolari, spune destul de multe… In fond, nu prea stiu multe alte companii mari, cu traditie, a caror valoare sa fi crescut de 20 de ori in ultimii 6 ani de zile…
Ei bine, orice companie mare, in momentul in care lanseaza tehnologii noi, are tendinta de a le impinge in comunicare, de a transforma orice subiect intr-o discutie despre aceste noi tehnologii, iar Nvidia cu siguranta nu fac exceptie de la aceasta regula, indiferent daca discutam despre CUDA si Physx in urma cu 15-16 ani, sau despre RTX si DLSS in ultimii 6 ani. Si nu as putea spune ca nu ii inteleg, in fond asa functioneaza lumea, in special in domeniul tech. Pe de alta parte, noi testam placi video, cel mai important aspect pentru noi fiind performanta intr-o baterie de jocuri aleasa pe spranceana, pentru a fi reprezentative pentru o gama cat mai vasta de cititori.
Din acest motiv trebuie sa avem si jocuri mai vechi in metodologie, trebuie sa folosim si unele dintre cele mai noi jocuri, care integreaza cele mai noi tehnologii, trebuie sa folosim si jocuri populare, sau reprezentative prin motorul grafic folosit, practic nu putem insista pe un singur aspect. Mai mult decat atat, in momentul lansarii unor noi tehnologii, acestea sunt mentionate in articolul de lansare al placii grafice pe care o insotesc, dar, din nou, accentul cade pe testarea performantei intr-o metodologie atent stabilita.
Asa lucram de peste 17 ani de zile si asa vom lucra in continuare, in fond asta este frumusestea faptului ca exista zeci de site-uri Tier 1 in lume – fiecare cititor poate alege site-ul sau site-urile care testeaza mai aproape de gusturile lui, care abordeaza subiectele de care este el interesat. Asta nu inseamna ca nu ne intereseaza noile tehnologii, sau ce aduc acestea in plus, doar ca noi preferam sa testam in primul rand performanta, iar apoi, daca vine vorba de tehnologii noi, preferam sa asteptam o perioada, pana acestea ajung la maturitate, pentru a le acoperi asa cum se cuvine, sau pentru a le introduce in metodologia noastra.
Acest lucru s-a vazut si in momentul in care, in urma cu doi ani, am introdus nu mai putin de 5 jocuri care folosesc raytracing in timp real in metodologia noastra de teste, alcatuita din 10 jocuri, iar pentru urmatoarea generatie de placi video vom face, evident, noi schimbari, pentru a mentine relevanta acesteia pentru urmatorii ani in care o vom folosi (probabil undeva din 2024 pana in 2026). Mai mult decat atat, am abordat deja de cateva ori in ultimii 6 ani subiectele raytracing, DLSS sau Nvidia Studio, pe masura ce tehnologiile Nvidia specifice seriilor RTX au inceput sa ofere din ce in ce mai multe avantaje cumparatorilor.
Comentarii