Review – Tronsmart Apollo Bold

Scris de: , in categoria: Periferice, in 31 August, 2020.

Ca de fiecare data, am testat castile ascultand melodii in format FLAC, MP3 128 Kbps si pe YouTube. Am ascultat Pink Floyd – Wish you were here, Rammstein – Ich tu dir weh, Parazitii – Probleme de mandibula, Prodigy – Molotov Bitch, Dimmu Borgir – Mourning Palace si Johann Strauss – Wiener Waltz. Apoi am ascultat o serie de sample-uri – sunete cu frecvente de la 10 Hz la 22KHz, sweep-uri pe intreaga plaja de frecventa, teste de spatialitate, s.a.m.d. Am folosit pentru teste trei telefoane, mai precis Huawei P20, Huawei Mate 9 si Samsung Galaxy Note 20.

De asemenea, am masurat raspunsul in frecventa folosind standul de masurare miniDSP EARS impreuna cu programul Room EQ Wizard pentru generarea semnalului de test, calibrarea nivelului de semnal si realizarea graficelor. Pe langa factorul subiectiv, putem masura si raspunsul castilor, identificand eventualele probleme, precum si diferentele intre canale. miniDSP EARS este calibrat din fabrica, fiecare dispozitiv avand o serie prin intermediul careia se pot descarca fisierele de calibrare (separat de canale) atat pentru casti circum-aurale dar si intra-aurale. Liniaritate perfecta nu vom intalni nici chiar in cazul celor mai apreciate casti, insa testele practice coroborate cu graficul de frecvente ne vor arata mai bine imaginea de ansamblu.

Chiar daca nu as fi vazut graficele de mai sus, as fi putut spune de la bun inceput ca Tronsmart Apollo Bold sunt o pereche de casti consumer, echilibrate pentru a face pe plac marii majoritati a utilizatorilor, nu audiofililor. Astfel, frecventele joase sunt puternic reprezentate, iar inaltele sunt cristaline, in timp ce mediile raman usor in urma, pentru un efect bombastic, potrivit auditiei de melodii din genurile rock si hip-hop.

Volumul maxim este impresionant, aparatul nostru de masura inregistrand 134 dB, iar diferentele intre cele doua canale sunt destul de mici, Tronsmart Apollo Bold fiind bine calibrate din fabrica. Anularea zgomotului din exterior functioneaza fara probleme, insa exista si limite, asa cum era de asteptat. Astfel, pe o artera aglomerata din Bucuresti, zgomotul produs de masini este anulat fara probleme, insa zgomotele de intensitate ridicata, cum ar fi sirena ambulantei, se aud in continuare.

Chiar si asa, functia ANC ne permite sa ascultam muzica nu neaparat la volum maxim, fara a fi deranjati de mare parte din zgomotele din jurul nostru. Iar Tronsmart Apollo Bold sunt capabile sa ofere o experienta placuta, plina, fiind uimitor de puternice, tinand cont de dimensiunile driver-ului. Per total, o pereche de casti care se aud bine si tare, potrivite pentru muzica moderna in aer liber, in avion sau in mijloacele de transport in comun.