Review – Somic G95X

Scris de: , in categoria: Periferice, in 31 May, 2018.

Am testat Somic G95X conectate la un sistem de ultima generatie (Kaby Lake) direct la un port USB 3.0 avand cele mai recente drivere instalate. In jocuri si filme auditia este excelenta, pozitionarea este exacta iar imersiunea devine completa atunci cand pornim subwooferele (vibratoarele). Avand difuzoare separate pentru front, rear si subwoofer, le putem folosi fara nici o problema cu jocurile ce au nativ procesare multicanal. Filmele cu coloana sonora 5.1 / 7.1 ofera si ele o experienta imersiva, in opinia mea G95X fiind cea mai accesibila solutie de auditie multicanal de calitate.

Trecand la muzica va pot spune din start ca Somic G95X a reprezentat pentru mine o surpriza placuta, bineinteles pe profilul Hi-Fi, orice altceva producand rezultate dezastruoase. Pentru cei nelamuriti cu diferite controale de volum va pot spune faptul ca butonul Bass este un filtru ce afecteaza redarea frecventelor joase pe difuzoarele de front / centru (40mm + 30mm) in timp ce butonul Sub regleaza nivelul de iesire al vibratoarelor. Rezultatul final este impresionant atunci cand vorbim despre muzica Hip Hop / Trap / House / etc, bass-ul fiind adanc, conturat si cu posibilitati de reglaj destul de mari (combinand volumele de Bass si Sub).

Pe alte genuri de muzica am simtit nevoia sa dau la minim volumul Bass-ului, mentinand totusi la maxim Subwooferele, calitatea fiind ridicata pentru o pereche de casti care costa doar 240 lei. Bass-ul mai mult decat suficient face ca sunetul sa fie plin, “carnos”, in timp ce inaltele puncteaza suficient. Slabiciunea lor consta in partea de frecvente medii, unde claritatea si liniaritatea ar putea fi imbunatatite. Totusi, Somic G95X sunt o pereche de casti multicanal native ce exceleaza pe partea de filme, jocuri si muzica bass-heavy, putand fi considerate un Best-Buy in aceasta categorie de utilizari si pret.