Review – Creative Sound BlasterX Katana

Scris de: , in categoria: Periferice, in 15 November, 2017.

Am testat sistemul de sunet ascultand melodii in format FLAC, MP3 128 Kbps si pe YouTube. Am ascultat Pink Floyd – Wish you were here, Rammstein – Ich tu dir weh, Parazitii – Probleme de mandibula, Prodigy – Molotov Bitch, Dimmu Borgir – Mourning Palace si Johann Strauss – Wiener Waltz. Apoi am ascultat o serie de sample-uri – sunete cu frecvente de la 10 Hz la 22KHz, sweep-uri pe intreaga plaja de frecventa, teste de spatialitate, s.a.m.d. Pe partea de gaming, am incercat Creative Sound BlasterX Katana in World Of Tanks, Titanfall 2 si Mortal Kombat X, iar la final am urmarit mai multe filme cu sistemul conectat la televizor.

Nu voi intra in detalii legate de software (in cazul in care conectati Katana la PC) deoarece acesta a fost explicat de colegul meu Matei in review-ul celei mai recente placi de sunet din portofoliul Cretive, mai precis Sound BlasterX AE-5. Pe de alta parte, am cateva observatii de facut legate de performanta acestui sistem de sunet.

In primul rand, trebuie sa intelegem ca avem de-a face cu o solutie complexa, care poate functiona atat pe post de sistem audio de sufragerie cat si pe post de solutie audio pentru PC, sau pentru redarea materialelor audio de pe un stick USB sau de pe un smartphone. Creative Sound BlasterX Katana este un produs versatil, care incearca sa acopere o gama cat mai larga de nevoi.

In al doilea rand, calitatea audio pe care o primim pentru ~1500 RON se ridica binisor peste acest nivel. Desigur, nu discutam despre un dispozitiv adresat audiofililor (desi nici din acest punct de vedere Katana nu suna rau). Totusi, pentru jocuri sau filme, Katana este un sistem puternic, cu un bass patrunzator, medii puternice si inalte corect redate, care ofera un sound-stage impresionant pentru un dispozitiv atat de compact.

Iluminarea RGB este un detaliu interesant pentru gameri, in timp ce solutia tri-amplificata va satisface si exigentele unor urechi antrenate, indiferent daca discutam despre filme, jocuri sau auditie muzicala. Per total, Creative Sound BlasterX Katana este un sistem de sunet versatil, cu un pret corect pentru calitatea audio oferita.

Daca va aflati in cautarea unui sistem de sunet pentru sufragerie, sau de ce nu, pentru PC sau consola, ar trebui sa aruncati o privire si in ograda celor de la Creative, pentru a vedea ce are Katana de oferit. Si daca aveti in plan aceasta achizitie in viitorul apropiat, cautati Katana in perioada Black Friday – deja au aparut primele oferte!