Review – Corsair HS60 HAPTIC

Scris de: , in categoria: Periferice, in 24 December, 2020.

Corsair HS50, sau versiunea imbunatatita HS50 Pro, a reprezentat mult timp recomandarea numarul 1 atunci cand era vorba de o pereche de casti cu un pret decent si o performanta audio lovind cu mult peste categoria din care facea parte. Si la un pret de 300 lei raman si astazi o alegere excelente, insa ce facem cu Corsair HS60 HAPTIC? Ofera aceeasi calitate audio si constructie solida ca si HS50, insa adauga placa audio USB fara de care nu putem avea vibratiile haptice, tema de culoare Army precum si integrarea tehnologiei de feedback haptic dezvoltata de Taction Technology. Pretul este si el unul pe masura, 600lei, insa mare parte din acesta este dat tocmai de feedback-ul Haptic pentru ca HS60 Pro Surround costa aproape jumatate (~ 350lei).

Corsair HS60 HAPTIC este o implementare buna a tehnologiei de feedback haptic, insa cei interesati de asa ceva trebuie sa stie foarte bine la ce se asteapta. In primul rand atunci cand vorbim de auditie muzicala, sunt rare cazurile cand aceasta tehnologie chiar imbunatateste semnificativ experienta, insa in jocuri si filme feedback-ul haptic ajuta in imersiune destul de mult. Bine, spectaculozitatea si procentul de imersiune depind de la caz la caz, insa cel mai probabil Corsair va mai optimiza firmware-ul in timp pentru extragerea mai exacta a frecventelor joase si poate chiar si reducerea latentei care este notabila in unele cazuri. Windows Sonic for Headphones a fost o supriza placuta, functionand bine, fara distorsiuni si cu efecte spatiale mai bune decat multe tehnologii de surround 7.1 de la producatori consacrati.

Sincer sa fiu, combinarea lui Corsair HS60 HAPTIC cu Windows Sonic for Headphones ofera rezultate foarte bune in jocuri si filme si daca nu este pe gustul vostru puteti opri feedback-ul haptic. Problema este ca diferenta de pret este destul de mare intre varianta HS60 Pro si HS60 HAPTIC, iar daca nu apreciati acest efect ati platit de doua ori mai mult pentru nimic. Cred ca pretul potrivit ar fi fost undeva spre 450 lei si probabil ca in sezonul sarbatorilor vom vedea un astfel de pret si veti putea decide singuri daca aceasta tehnologie este pe gustul vostru sau nu. Sfatul meu ar fi sa le incercati mai intai, tehnologia haptica facand parte din categoria: “Hate it or Love it!” :).