Apple iPad – 2012 edition
Primul iPad a fost lansat in martie 2010, in urma cu doar doi ani si dupa cum bine stim, a relansat piata tabletelor. As fi vrut sa spun ca a creat o noua piata, insa, tablete au existat si inainte de iPad. La fel ca si in cazul smartphone-urilor, desi producatorii aveau toate datele necesare, a fost nevoie ca Apple sa-i indrepte spre directia corecta.
iPad a avut un succes foarte mare, cifrele spun ca au fost vandute aproape 15 milioane de unitati in 2010, insumand mai multe decat totalul de tablete vandute pana atunci de toti producatorii de tablete la un loc, relevand “reteta succesului” ca fiind imbinarea aproape perfecta dintre marketing, produs si inovatie.
In 2011 toti producatorii cu implicatii cat de mici in industria device-urilor mobile au lansat unul sau mai multe modele de tablete, saturand foarte rapid piata. De altfel, succesul acestora a ramas oarecum incert, principalul competitor Samsung fiind sufocat de procesele cu Apple, iar ceilalti nereusind sa cloneze formula exacta de marketing, integrare software, hardware si optiuni pentru a putea spune ca ameninta cu adevarat market-share-ul Apple.
In prezent valul de noi tablete s-a mai micsorat, destul de putine tablete noi fiind pe piata sau urmand sa se lanseze. Practic, majoritatea au testat piata pentru a vedea daca trendul continua, insa, nu luat in calcul faptul ca fiecare produs nou sau competitiv trebuie sa ofere ceva in plus sau sa fie mai bun.
Noua generatie de iPad-uri a fost lansata tot in luna martie, 2012, si a fost prima lansare de produs importanta fara Steve Jobs. In paginile urmatoare vom afla exact ce noutati, inovatii si optiuni noi au fost incluse in aceasta noua iteratie de iPad.
Comentarii
Excelent!