Review – Lenovo Legion Pro 5 16IAX10H

Sub capota
Integrand placi video pana la RTX 5070 Ti Mobile inclusiv, utilizarea unui vapour chamber nu mai este necesara, Lenovo Legion Pro 5 utilizand sistemul de racire Legion Cold Front Hyper. Asta inseamna ca procesorul si nucleul grafic sunt racite cu ajutorul unui heatpipe comun, respectiv cate un heatpipe dedicat pentru fiecare, in timp ce etajul de alimentare al nucleului grafic beneficiaza la randul sau de prezenta unui heatpipe.
Contactul intre baza de cupru si GPU, respectiv CPU, este asigurat prin utilizarea unor pad-uri Honeywell PTM7958, acestea asigurand un transfer termic optim, inlaturand in acelasi timp posibilitatea aparitiei fenomenului de “pump-out”, specific pastelor termice clasice.
Cea mai importanta tehnologie utilizata de Lenovo in cazul intregii serii Legion 2025, inclusiv LOQ, este deja binecunoscutul hyperchamber, Lenovo folosind principii de directionare a aerului, intalnite de obicei in carcasele de PC. Astfel, zona mediana a laturii inferioare este obturata, pe sistemul de racire si pe latura inferioara fiind lipite insertii de burete elastomeric, luand astfel nastere 3 camere distincte (hyperchamber), care stau la baza principiului de functionare din spatele sistemului de racire Lenovo Coldfront Hyper.
Practic, ventilatoarele introduc aerul rece prin partea inferioara a carcasei, acesta circuland si in zona mediana din spatele notebook-ului, peste nucleul grafic si procesor, aerul cald fiind evacuat prin latura din spate. In acest fel, avem un flux constant de aer rece direct peste procesor si nucleul grafic, efectul fiind cresterea performantei sistemului de racire.
Noutatile nu se opresc insa aici, Lenovo aducand imbunatatiri ventilatoarelor, ceea ce ei numesc Falcon blade design, sau Falcon Fan 2.0. Astfel, ventilatoarele au acum o forma trapezoidala, diametrul inferior fiind de 60mm, in timp ce diametrul superior este de 62mm. Mai mult decat atat, palele construite din liquid crystal polimer sunt grupate cate trei per punct de insertie, ceea ce reduce zgomotul produs in timpul functionarii, crescand in acelasi timp fluxul de aer.
Comentarii