Review-ul cititorului – BlackBerry Passport

Scris de: , in categoria: Smartphone, in 20 April, 2015.

BlackBerry Passport

In cei 8 ani de zile scursi de la primul articol care apare pe LAB501 si pana acum, eu personal am testat, redactat si publicat 357 de articole. Nu ma refer aici la stiri, ma refer strict la articole, teste, review-uri s.a.m.d. Asta inseamna ca in ultimii 8 ani de zile (aproape, pentru ca inca nu s-au implinit 8 ani) pe LAB si pe NEXT la un loc am scris in medie un articol la 7 zile… Cum nu mi-am impus niciodata o norma anume si nu am scris niciodata la kilogram, ba din contra, cred ca ati putut vedea cu totii ca am avut pauze si de cate o luna, gasesc acest fapt absolut extraordinar!

De ce spun asta? Pai este destul de simplu – pentru ca am inceput din pura placere si pasiune si chiar daca intre timp placerea s-a transformat in mod de viata iar domeniul IT&C s-a schimbat destul de mult, pasiunea inca nu m-a parasit si imi place sa cred ca produc (si nu doar eu) in continuare materiale de calitate. Unul dintre lucrurile care m-au facut sa iubesc acest domeniu si sa scriu cu pasiune a fost faptul ca prin intermediul site-urilor si al comunitatii de pe forum am avut placerea sa cunosc un numar mare de oameni care imi impartasesc pasiunea, fie ea pentru hardware sau pentru disecarea device-urilor mobile.

Si da, lucrurile s-au schimbat in ultimii ani, comentariile pline de substanta sunt mai greu de gasit acum, iar oamenii care stau sa isi piarda timpul testand cu adevarat si povestind despre un produs pe un forum, de exemplu, sunt mult mai putini, acum fiind la moda recenziile cu putin continut si substanta dar cu potential de atragere a beneficiilor imediate.

Prin urmare, cu atat mai mult am fost placut impresionat cand in sectiunea de comentarii a unei stiri publicate pe NEXT am avut placerea sa il cunosc pe Cristian. Nu ma intelegeti gresit, ne-am ciondanit noi doi putin in acele comentarii, dar la sfarsit am ajuns la un consens – daca el imi trimite un review care sa corespunda pe cat se poate cerintelor site-ului, eu il voi publica.

Ei bine, review-ul promis a venit pe mail, iar eu m-am gandit ca nu ar strica sa implementez si pe NEXT ceva ceea ce pe LAB exista de cativa ani, mai precis Review-ul cititorului. Ce inseamna asta? Inseamna ca un material original, scris de un cititor pasionat poate fi publicat pe NEXT ca si articol cu conditia sa respecte anumite criterii. Evident, nu am pretentia de la cititori sa detina colorimetru si mi se pare normal ca fotografiile sa nu aiba aceeasi calitate cu ce publicam noi deobicei, dar structura articolelor noastre trebuie respectata in general, precum si principiile dupa care ne ghidam.

Dupa parerea mea, articolul scris de chris_t corespunde acestor cerinte asa ca l-am publicat iar pe voi va invit sa il lecturati si sa ne spuneti cum vi s-a parut. Evident, articolul reprezinta experienta si opiniile autorului. Si la fel de evident, daca voi mai primi materiale de calitate de la cititori nu voi ezita sa le public!

Monstru

Dragi iubitori de tehnologie, doamnelor si domnilor, stimati corporatisti! Dupa ce ati putut citi aici zeci de articole despre Android si iOS as vrea sa imi permiteti sa va povestesc despre un… BlackBerry. Da, compania care a inventat mail-ul mobil si care in scurt timp a ajuns un icon al CEOs, CFOs, CMOs si alte gulere albastre C-Level din intreaga lume. Intre timp, dupa o perioada de decizii mai putin inspirate, au “reusit” sa ajunga la un market share care ii incadreaza la categoria “others”. Haideti insa sa vedem daca noul flagship lansat sub o noua conducere ii poate scoate din situatia actuala.

Si da, vorbim despre un flagship, pentru ca BlackBerry Passport, lansat in toamna lui 2014, are tot ce e nevoie pentru a fi definit ca flagship, intr-o lume mobilă in care specificatiile au ajuns de multe ori mai importante decat perfomanta în utilizarea standard.

Si, pentru ca vorbim de un telefon al carui atu principal se vrea a fi tastatura fizica, întregul review este “swiped, flicked and typed” pe un Passport.

Asadar…