Faceti cunostinta cu noul 3DMark cross-platform
Vestea ca urmeaza sa fie lansata o versiune a popularului benchmark pentru gaming care sa ruleze pe dispozitivele cu Android a venit inca de la inceputul lunii august. Ne-am bucurat tare mult sa aflam ca inginerii Futuremark isi vor dedica resursele si acestei platforme mobile aflata in crestere, dar se pare ca lucrurile s-au schimbat putin in cele trei luni care s-au scurs de atunci.
Acum cateva minute a sosit in inbox-ul LAB 501 declaratie oficiala a celor de la Futuremark in legatura cu noua versiune de 3DMark si v-ati putea intreba ce anume s-a schimbat. Ei bine, noul 3DMark va rula in continuare pe dispozitivele cu Android… si cu Windows… si cu Windows RT… si cu iOS, cei de la Futuremark ajungand astfel sa fie primii care lanseaza un benchmark intr-adevar cross-platform. Mai mult decat atat, rezultatele sunt perfect comparabile, spun finlandezii, asa ca vom putea intr-adevar sa vedem la ce nivel se situeaza platformele hardware mobile in raport cu cele desktop/notebook clasice.
Noul 3DMark vine cu trei noi (grupuri de) teste: Ice Storm, Cloud Gate si Fire Strike. Primul include doua teste grafice si va rula pe hardware compatibil DirectX 9 pe Windows si Windows RT, precum si pe hardware OpenGL ES 2.0 pe Android si iOS, fiind singurul dintre cele trei teste care va rula pe toate platformele. Cloud Gate este format din doua teste grafice si unul de fizica, dar nu va rula decat pe platforme DirectX 10 sau mai noi. In cele din urma, Fire Strike este prezentat ca un “DirectX 11 showcase” si include doua teste grafice, unul de fizica si unul combinat – asemanator lui 3DMark 11 -, dar nu va rula decat in modul DirectX 11.
Nu pot sa nu remarc pe pagina oficiala a noului benchmark doua mentiuni in legatura cu ultimele doua teste, Cloud Gate si Fire Strike: “[…] will initially be available only in the Windows version of 3DMark.”. Poate ca cele doua vor primi si versiuni OpenGL ES prin intermediul unui update, poate ca nu, dar cert este ca in saptamanile care urmeaza vom putea in sfarsit sa testam categorii radical diferite de hardware intre ele folosind acelasi benchmark, dupa cum puteti vedea si in clipul urmator:
Comentarii