Samsung Google Nexus 10 Review

Scris de: , in categoria: Featured, Tablete, in 13 March, 2013.

Samsung Google Nexus 10

Incepand cu primul iPad, care practic a creat aceasta noua nisa in piata IT&C, in permanenta Apple a fost cu un pas inaintea celorlalti concurenti, indiferent ca vorbim despre Samsung, Asus sau orice alta companie din Asia. Inovatiile, sau mai bine zis actualizarile incrementale, au urmat oarecum firesc. Pentru incep am primit o camera foto mai performanta, hardware mai bun odata cu fiecare generatie, mici customizari legate de design si constructie dar si un ecran Retina care practic dubla rezolutia standard a primului iPad. De la 1024×768 pixeli s-a trecut la 2048×1536 pixeli, exact in acelasi format si diagonala de 9,7″. Daca facem calculele vom vedea ca rezolutia Retina are aproximativ 264 PPI.

Probabil va intrebati de ce vorbesc atat de mult de Apple si iPad intr-un articol despre Nexus 10 produs de Samsung. Raspunsul e foarte simplu, vreau sa ma asigur ca pornim toti de la aceleasi premise, astfel ca atunci cand ajungem la concluzie totul sa fie cat se poate de clar.

Astfel, iPad ofera in prezent un ecran Retina de 9.7″, hardware excelent, constructie si design foarte bun si bineinteles un ecosistem de aplicatii foarte bogat. Ei bine, chiar daca pana acum toti ceilalti concurenti au fost cu un pas in urma, o data cu Nexus 10 pot spune ca Apple nu numai ca a fost ajuns din urma dar ar putea fi chiar depasit. Ceea ce este foarte important, pentru ca tablete au existat si inainte de iPad dar succesul acestui tip de device-uri a venit datorita abordarii Apple.

general

5 comentarii la: Samsung Google Nexus 10 Review

1. Gyula a scris pe:

Modul landscape la display mi se pare util doar la vizionarea de filme. Insa sa fim obiectivi: cati se uita la filme pe tableta? Pai un film un format mkv, care merita vizionat pe tableta, incepe de la 4,5 gb in sus. Cati dintre noi avem atata spatiu liber pe tableta de 16?
    Toate celelalte activitati (browsing, jocuri, poze, ebook) sunt mai placute in formatul de pe iPad.
    Nu stiu cate tablete Android au sau vor avea autonomia unui iPad/iPad Mini.
    Am avut tableta Android pe 16:9 si acum am iPad 4.
    Nu m-am intoarce niciodata la tableta Andoid, in special la cele cu format 16:9.

2. George Post author a scris pe:

Cred ca sunt destul de multi cei care se uita, nu neaparat la filme, dar la continut video HD/SD – iar aici putem include video-uri de pe Vimeo, Youtube, posturi TV online si chiar seriale.

Jocurile, pozele (care sunt majoritar in format 16:9) si uneori chiar si browsing-ul mi se par mult mai usor de vizualizat in format 16:9 decat in modul portrait. Evident, tine si de preferintele fiecaruia.

Pana la urma, e vorba despre un device multimedia de entertaining, iar la acest capitol Samsung/Google au facut o treaba foarte buna.

Referitor la autonomie, comparatia dintre Nexus 10 si iPad 4 sa stii ca va produce rezultate foarte apropiate (diferente de maxim 30min-1h).

3. DanC. a scris pe:

Gyula, a fi obiectiv inseamna… sa nu fii subiectiv, adica sa nu crezi ca toti sunt ca tine si ca ceea ce crezi tu e singurul lucru adevarat :-) Altfel spus, da, exista multi care se uita la filme pe tableta, eu ma uitam la filme inca de pe vremea PDA-urilor, deci daca ar fi sa fac eu o generalizare in sensul in care o faci tu as zice: o, dar cine NU se uita la filme pe tableta? Exista cineva? :-)

Si chiar nu e adevarat ca singurele filme la care merita sa te uiti pe tableta sunt mkv-urile de 16:9, probabil full hd. De ce spui asta? Filmele obisnuite (SD) se vad excelent pe orice tableta si merg foarte bine. De rezolutie mare ai nevoie doar cand ecranul e si el mare cu adevarat, n-as vrea ca tableta mea sa aiba dimensiunea unui TV :)
    Legat de memoria disponibila, majoritatea tabletelor cu Android au slot micro SD, deci nu e o problema. Sau daca nu au (foarte rar), nu te costa chiar asa de mult versiunea cu memorie mai multa.

A, si, daca vorbim de generalizarile optiunilor proprii, eu unul nu mi-as lua iPad nici daca mi l-ai da pe gratis (serios!). E un ecosistem prea inchis, imi sunt prea limitate optiunile si ma trateaza ca pe un nestiutor, tot timpul.

Dan

4. Christian a scris pe:

Folosesc o tableta Samung Google Nexus altui de alte 3 tablete printre care un iPad3. Nexus-ul este o tableta forte buna la un pret decent dar iPadul este, dupa mine, net peste toate celelalte tablete. Review-ul domnului specialist m-a ametit si m-a convins, da tot iPad-ul este mai buna, tot pe aceasta tableta o folosesc mai mult. Ceea ce remarc la Nexus sunt calitatea imaginii si senzatia placuta la atingerea carcasei, modul placut si sigur in care este tinuta in maini, chiar mai placut decat la iPad. Ceea ce cred ca este o deficienta o reprezinta acumulatorul care ofera o durata de viata mult sub iPad si incarcatorul format din doua piese dar ce diferenta fata de iPad! Piesa care intra in priza, stecherul, este mobila in priza, nu sta fest precum stau incarcatoarele de iPad sau Samsung. Senzatia este de nesiguranta, ca va iesi oricand din priza. Nici partea care intra in portul tabletei nu da o senzatie de siguranta. Senzatia este ca avem un incarcator de duzina, imprumutat. Aici ar trebui sa lucreze producatorul. La pretul acesta cele doua aspecte contra nu a trebui sa existe. Despre sistemul de operare nu mai vorbesc, dar eu prefer iOS-ul. Iar persoana care a spus ca nu va primi un iPad nici daca va fi cadou, sa fim seriosi… sa mi-il dea mie.

5. Christian – gusturile nu se discuta – daca preferi iOS nu ai cum sa iubesti Nexus si vice-versa…