Review – GIGABYTE Brix Gaming UHD GB-BNi7HG4-950

Scris de: , in categoria: Featured, Gadget, in 2 November, 2016.

GIGABYTE Brix Gaming UHD

Mini PC-urile au devenit din ce in ce mai puternice in ultimii ani, progresul tehnologic permitand producatorilor sa monteze componente performante in spatii din ce in ce mai mici. Desigur, cele mai mici PC-uri nu sunt si cele mai puternice (vezi Compute Stick sau ECS Liva), insa undeva intre acestea si PC-urile mini ITX s-a dezvoltat in ultimii ani o nisa in cadrul careia putem intalni exemplare care se apropie de performanta desktop-urilor, pastrand in acelasi timp dimensiuni reduse.

Desigur, la dezvoltarea acestei nise au constribuit atat cei de la Intel, prin promovarea conceptului NUC, cat si producatori care s-au indepartat de acest concept, cum ar fi Zotac cu seria MAGNUS sau GIGABYTE cu ultimele modele din seria Brix. La origini, Brix-urile erau simple NUC-uri dezvoltate de GIGABYTE. Problema este ca Intel au pus intotdeuna accent pe puterea procesorului, respectiv pe utilizarea unei solutii grafice integrate, iar acest concept nu se potriveste intotdeuna cu dorintele consumatorilor.

Astfel au aparut mini PC-uri care permit utilizarea unei solutii grafice discrete mai performante decat solutiile grafice integrate propuse de Intel, unul dintre producatorii “vinovati” de aparitia unor astfel de masini fiind, evident, cei de la Nvidia. Ultimele generatii de chipset-uri grafice dedicate portabilelor au reusit sa ajunga din urma peformantele placilor grafice din sistemele desktop, prin urmare nu ne mira faptul ca din ce in ce mai multi producatori au inceput sa lanseze mini PC-uri de gaming.

Acesta este si cazul lui GIGABYTE Brix Gaming UHD, un mini PC de gaming capabil sa redea continut 4K pe toate iesirile video. A nu se intelege ca GIGABYTE Brix Gaming UHD este potrivit pentru gaming in 4K (numele ne poate induce putin in eroare). Nu, GIGABYTE Brix Gaming UHD este un mini PC care poate rula fara probleme jocuri full HD cu toate detaliile la maxim si care este capabil de redarea, decodarea si encodarea materialelor video 4K.

intro