Review – FiiO X1 II

Scris de: , in categoria: Gadget, in 18 October, 2016.

Calitatea audio

Am testat X1 II in mai multe scenarii, atat pe iesirea de casti cat si pe cea de linie. Lipsa protocolului apt-X precum si faptul ca nu am avut o pereche decenta de casti Bluetooth disponibila m-au facut sa nu aprofundez prea mult subiectul, dar am sesizat o arie de acoperire ceva mai mica decat in cazul unui smartphone si destul de multe deconectari (posibil ca problemele sa fie rezolvate printr-un nou update de firmware).

Iesirea de linie am testat-o in masina folosind intrarea AUX a sistemului audio, fiind foarte placut surprins de detaliile, dinamica si separatia intre canale comparativ cu un CD sau player-ul USB din dotare. THD-ul redus si gama dinamica extinsa a lui X1 II au facut ca volumul sa urce destul de sus fara sa deranjeze sau sa apara distorsiuni.

Iesirea de casti am testat-o folosind doua perechi de casti: excelentele casti de gaming HyperX Cloud Revolver si – la polul opus – monitoarele Somic MM163. Cloud Revolver au o impedanta de 30 ohmi si sunt usor de pus in valoare, un mare merit avandu-l sensibilitatea de 103dB. Au sunat perfect pe FiiO X1 II inca de la primul acord, iar eu personal nu am putut suporta un volum mai ridicat de 75%, ceea ce ne arata faptul ca cifrele nu mint: amplificatorul de casti integrat este destul de puternic pentru un player din aceasta clasa. A sunat atat de bine acest combo incat a trebuit sa pun castile pe un DAC dedicat cu un pret de aproape 5 ori mai mare pentru a vedea diferentele (iFi micro iDSD). Prin comparatie micro iDSD produce un sunet mai aerisit si ceva mai detaliat in timp ce bass-ul devine mai articulat si autoritar. Singurul lucru care v-ar putea deranja la X1 II este soundstage-ul destul de ingust dar oricum suna mai bine decat multe playere si DAC-uri cu pretentii.

Trecand la cea de-a doua pereche de casti intalnim un sunet mult diferit, in primul rand prin volum, Somic MM163 au o impedanta de 32 ohmi si o sensibilitate mai mica (100dB); in acest caz am putut merge cu volumul pana la un maxim de 85%. Fiind proiectate pentru a produce un sunet cat mai liniar, MM163 pot parea destul de neatragatoare pentru publicul larg, frecventele joase fiind corecte, dar cu o prezenta discreta.

Discografie (lossless – FLAC):

• Diana Krall – Live in Paris
  • Katie Melua – The House