Smartphone vs camera foto – studiu
Camera – comparatii
In toate seturile de imagini ordinea este: Allview X1 Soul, Google Nexus 5, Sony Xperia Z1, HTC One Max, Samsung Galaxy Note 3, iPhone 5s, Nokia Lumia 1020, Nikon D5000, Nikon D7100, Canon EOS 5D MKIII si Sinar P2 + Phase One P45+. Stiu…ar fi trebuit sa notez acest lucru pe imagini dar mi-am dat seama de-abia dupa ce am urcat sutele de mega pe site.
Primul set de imagini reprezinta scena originala creata pentru test, la rezolutia nativa a fiecarui aparat/smartphone. Setul cu numarul 2 si setul cu numarul 3 prezinta doua sectiuni diferite ale imaginii originale.
Nu cred ca are rost sa discutam despre ierarhia Phase One > 5D MKIII > D7100 > D5000. Diferentele variaza intre subtil (5D vs D7100) si evident (D7100 vs D5000) si oricum nu acesta este scopul testului de astazi. Pe noi ne intereseaza cum se compara smartphone-urile intre ele, daca se apropie sau nu de un DSLR entry level si daca putem discuta de o comparatie cu un aparat high-end.
Dupa cum putem vedea in primul set de crop-uri, Lumia 1020, Note 3 si iPhone 5s se compara fara probleme cu D5000 (lasand white balance-ul la o parte). HTC One Max sufera de pe urma rezolutiei scazute in timp ce Xperia Z1 nu reuseste sa impresioneze. Interesant este si faptul ca X1 Soul are detalii mai bune decat Nexus 5.
In al doilea set de crop-uri este interesant cat de mult se observa diferenta dintre Phase One si DSLR-uri. Lumia 1020 se tine bine, insa Note 3 si iPhone 5s impresioneaza cu adevarat pentru un telefon. HTC One Max si Xperia Z1 nu conving, in timp ce X1 obtine parca din nou rezultate mai bune decat Nexus 5.
Comentarii
acuma Monstrule….zici că iphone5s; nokia 1020; samy note 3 fac cele mai bune poze dintre smarthpone…bun…da’ nu ne ai spus care e ordinea lor…?….aşa cum le ai trecut tu:1)-Iphone; 2)-Nokia; 3)-Sammy sau e o altă ordine?…că n ai menţionat…nu le ai partajat evident ca celălalte camere profi…care-i ordinea exactă la smartpone?
Nu le-am pus in ordine pentru ca depinde de situatie…
Dslr-ul castiga clar in orice situatie.
Depinde care dintre ele ca sunt 3 DSLR-uri in test :)
pro tip. roll over the thumb, look at the bottom of screen for the filename/device name :D
Orice DSLR ar fi :)
Parca de D5000 se mai apropie uneori. De celelalte nu.
trebuia si un low light test. acolo era masacru. poza cu aleea does justice.
Asa este, din pacate nu am avut suficient timp ca sa testam in toate conditiile. Oricum se vede in scena ca arborii in contre-jour cine poate si cine nu :)
Daca publicai articolul asta prin octombrie poate nu imi mai luam XPERIA Z1. Cu toate astea sunt multumit de el.
As mai avea doua intrebari:
1)Calitatea imaginii se ridica la nivelul compactei Sony DSC RX100 asa cum mentioneaza cei de la Sony?
2)ce ai alege intre DSC RX100 si DSC RX100 II
Multumesc!
Sergiu…trebuie totusi sa tii cont ca am comparat unele dintre cele mai bune smartphone-uri din 2013, deci chiar daca in fata lor Z1 nu se impune asta nu inseamna ca nu face poze ok. Din pacate nu m-am jucat cu nici una dintre compactele despre care ai amintit tu mai sus (nu pun mana pe compacte in general) deci nu stiu ce calitate a imaginii au.
Draga Monstru,
Foarte frumos articolul tau. Mi-a placut. …dar (erai sigur ca urmeaza un dar, nu? :P) …dar este subiectiv. De ce? Pentru ca in ecuatia ta lipseste unitatea de masura , in cazul nostru colorimetrul. Ma intreb daca in studioul lui Tantareanu nu era vreunul :). A… apropo esti dragut sa-mi spui daca mai are Mamiya rz67 pe care i l-am vandut eu acu’ vreo 15-16 ani? :D
Si 2). nu mi-ai raspuns la intrebarea de la articolul precedent, ai pile la allview? ca am probleme cu service-ul :D.
Multam fain
Salut Monstru. O intrebare mai “indiscreta” :D… galaxy s4 unde se afla in “topul” realizat in acest articol… am vazut note 3, 5s dar s4 a fost exclus.
Iulian – erau chiar 3 colorimetre acolo, dar nu vad ce legatura are asta cu imaginea realizata cu aparatul si aratata pe ecran. Articolul asta este afisat pe zeci de mii de ecrane calibrate diferit :) Din cate stiu Ciprian are si un Mamiya dar nu am lucrat cu el acum. Cat despre pile, nu am pile bre la nimeni :)
Aeolian – camera de pe S4 este similara cu cea de pe Note. Au avut timp de atunci si pana acum sa mai surubareasca la setari si la software astfel incat cea de pe Note sa fie oleaca mai buna.
Felicitări, Monstrule, pentru testele astea și pentru review! Nu am apucat încă să-l citesc în întregime, dar mi-am dat seama că te pricepi la fotografie și mai mult decât bănuiam.
Am o întrebare la care nu știu dacă ai putea să-mi răspunzi, dar ți-o pun totuși. Știi ce senzor foto e în E-boda V200? După părerea mea, e un alt senzor decât cele utilizate frecvent, sau pur și simplu e unul dintre ele, dar nu i se aplică „noise reduction”, ceea ce îl face aproape imbatabil la capitolul detalii și culori, cu compromisul că zonele umbrite sau care ar trebui să fie negre sau gri au „pureci colorați”. Un alt detaliu care îl particularizează e că rezoluția maximă de filmare e 720p. Nu cred că hardware-ul de la V200 îl împiedică să filmeze la 1080p, și ăsta e un motiv în plus pentru care cred că e un senzor mai aparte, probabil mai vechi.
Și aș mai avea o întrebare: la telefoanele mobile, „noise reduction”-ul se aplică din software-ul telefonului sau direct de către senzorii foto (de exemplu printr-un procesor cu software încorporat în modulul camerei)?
Mersi anticipat și mult succes în continuare!
Sunt camere foto compate de 150-200 de euro care fac poze mai bune decat orice smartphone, sa nu mai vorbim de DSLR-uri. Cu totii stim ca smartphone-urile fac poze bune (decente) doar in conditii de luminozitate buna, dupa cum s-a vazut si in acest articol. In conditii de luminozitate scazuta, smartphone-urile fac poze de slaba calitate. Un articol complex, felicitari!
Intrebare scurta si offtopic :D
Un review la Moto G banuiesc ca faceti odata cu lansarea in Romania, care e incerta la momentul asta. Right?
Crede-ma, am facut de rev poze cu lumia 1020 si un prieten era cu note 3….nu suporta nici un fel de comparatie, lumia castigand de departe, acest lucru fiind recunoscut si de proprietarul note-ului 3…..asa ca nu credeti orice review mincinos de pe internet cum ca note3 ar fi mai bun ca lumia 1020…
Nu suporta nici un fel de comparatie daca te uiti e ecranul telefonului poate. Altfel ai sample-uri facute cu toate aparatele in aceleasi conditii IN ARTICOLUL ASTA. Ai bunul simt sa citesti si sa compari sau doar tii neaparat sa ne explici (ca orice posesor de BMW ursulet) ca (,) ce ai tu acasa e cel mai bun?
theBRAIN – da, in momentul in care apare telefonul si pe aici ii vom face probabil review.
Eu am acum Note 3,si spun ca probabil all-around Nokia 1020 are o camera mai completa,de fapt singurul loc unde eu observ diferente este in cazul pozelor facute in lumina foarte slaba,in rest sunt comparabile aproape in orice situatie.
Am analizat sample-urile pe un monitor de 23″,nu pe ecranul telefonului :)
Mentionez ca am si un Sony HX20(compact) si un Nikon D90(DSLR),deci stiu cate ceva despre foto in general.
Afirmatia ca Lumia 1020 castiga de departe,este doar un comentariu exagerat,de funboy,si nimic altceva dupa parerea mea.
ia uite ‘ce zice’ expertii, nu doar un ‘fanboy inflacarat’ ca mine
http://www.phonearena.com/news/Lumia-1020-and-iPhone-5s-get-compared-with-DSLRs-Nokias-camera-deemed-years-ahead-of-the-iPhone_id51154
La fel cum cei de la DPreview (adica expertii http://connect.dpreview.com/post/5533410947/smartphones-versus-dslr-versus-film?page=4) au pus la dispozitie o serie de imagini pe care le puteti compara cu totii, la fel am facut-o si noi. La fel cum ei au tras niste concluzii, am facut-o si noi. Ce intelegi tu din sample-urile alea si din concluziile lor si ale noastre nu mai depinde de mine. Dar daca nu cauti / nu intelegi decat “x e mai tare y e mai slab”, in conditiile in care m-am chinuit cateva pagini sa explic nu doar principiile din spatele acestui test dar si cum compari diverse tipuri de aparate in functie de scop, atunci imi pare rau sa iti spun ca nu ai nimerit pe site-ul potrivit.
Ca fapt divers, nu inteleg oamenii care isi cumpara ceva si apoi cauta aprobare pe internet, iar daca parerile sau rezultatele testelor sunt diferite se dau de ceasul mortii pentru a demonstra contrariul. Ai cumparat telefonul? Esti fericit cu el? Atunci de ce conteaza pentru tine ce parere am eu?
Felicitari pentru review, frumos lucrat domnule…
Stabilizarea optica de pe Nokia “se simte” sau e doar marketing…
Pentru smartphone meritau cateva randuri si pt partea de video, mai precis cateva detali tehnice (gen bitrare video / audio pentru fiecare) avand in vedere de exemplu ca Nokia filmeaza stereo cu 256 kbs pe partea audio si Iphone-ul filmeaza mono cu doar 64 kbs/s…
Uite o observatie pertinenta! Multumesc Bobby, pe viitor o sa urmaresc si aceste aspecte video.
Da, in conditii slabe de iluminare, unde timpul de expunere este destul de mare, stabilizarea optica se simte (si pe Lumia si pe One, etc) si poate face diferenta dintre o poza buna si o poza miscata.
Vast teritoriu de acoperit cu un singur review insa ai acoperit marea majoritate, se poate discuta despre multe aspecte intr-o comparatie intre camere foto mai ales din categorii foarte diferite.
Cum stim cu totii ca telefoanele si camerele compacte in general au necazuri in conditii de iluminare precara as fi fost curios sa vad o comparatie intre naturaletea imaginii capturate cu blitzul stock al fiecarui dispozitiv, in special pentru acuratetea tonului pielii. Probabil ca nu ii suficient de relevant sa merite timpul extra insa as fi curios sa stiu o opinie in plus, fie ea chiar neoficiala.
Fără sa vreau sa perii sau sa ofensez pe nimeni,sigurul site de profil care se apropie ca și profesionalism în review-uri de cei de la Lab501,este GSMArena, observații făcute în circa 20 ani de citit review-uri. Asa ca, după mine “expertii” de pe alte site-uri in domeniu au ce învața de la Lab501.Sa urmărești sample-uri din review-ri și sa te faci ca nu observi calitatea foto asa cum apare ea, și nu cu interpretări, mi se pare lipsa de inteligenta. As putea sa pariez ca unii “inflacarati” nici nu au deschis pozele din review-ri pentru a le compara pe un monitor sau televizor pentru a-și da cu părerea și fac observații doar pe baza comentariilor din review.
Draga Monstru,
Am avut inainte nokia 808 pureview, si inainte de asta nokia n8, si inainte de asta nokia n82. Nu am cumparat 1020 pt ca apoi sa caut aprobare pe internet, ci l-am cumparat stiind exact ce poate sa faca. Am acasa si un dslr, deci poti spune ca sunt pasionat de fotografie in general. Dar stii cum se spune, cea mai buna camera este cea pe care o ai la tine, si nu poti cara dslr-ul in permanenta, de aceea am vrut sa am cea mai buna camera disponibila pe un telefon. Sa revenim la comparatia ta…in lumina de studio orice telefon face poze excelente, dar conteaza in viata reala cum se descurca, iar lumia 1020 cu al sau blitz xenon si OIS este cu 10 clase peste note 3 si iphone 5s. Mai ales cu ultimul update stie RAW. Ce sa mai discutam !! Chiar pozele de 5 mp ale lumiei sunt mai detaliate decat cele de 13 mp ale note-ului 3. Verificat acasa pe monitor de 27 cu rezolutie 2560×1440. Culorile au o tenta albastra la note , pe cand la lumia sunt naturale. Nu stiu cum sa iti uploadez cateva poze facute de revelion cu note-ul prietenului meu si cele facute cu lumia 1020, sa te convingi si sa vezi diferenta de la cer la pamant intre ele. In nici un caz nu poti sa spui ca sunt la egalitate. Cat despre ceilalti comentatori, sunt absolut sigur ca nu au tinut in mana cele 2 telefoane, comenteaza pe langa, cum face de obicei romanul, se pricepe la toate.
Si ca sa nu crezi ca sunt fanboy nokia, am si un galaxy s4, dar dupa ce am vazut cum face poze, nu il mai scot niciodata din buzunar, cand vreau sa fotografiez ceva, scot lumia 1020. Nu am zis ca per total lumia 1020 este un telefon mai bun ca samsung sau iphone, pt ca nu e, dar la capitolul foto…le mai trebuie cateva generatii bune celor de la samsung si apple sa ii ajunga pe cei de la nokia.
Pai tocmai…nu fac toate la fel in studio…Lumia face poze mai slabe…
Cat despre real life…. Serios…faci RAW-uri cu telefonul??? Da, in poze de revelion cu blitz poate face poze mai bune. Am si explicat ca nu am testat in toate situatiile posibile. In situatia testata Lumia nu se ridica la inaltimea hype-ului… Poate cu blitz este cel mai bun…. Nu comentez ce nu am testat…. Insa in momentul in care ai avut telefoanele pe care le-ai avut….e cat se poate de clar ce preferi, asa ca discutia asta nu prea duce nicaieri…
Ca fapt divers (ca sa intelegi mai bine conditiile mele de lucru) analizez imaginile pe un Dell (30″, 2560*1600) cu dE de 0.6, calibrat cu un xRite i1 Display Pro. Am terminat Facultatea de Film, sectia Imagisne film (ATF) si am lucrat in cinematografie 6 ani de zile. Nu sunt fan Samsung, cu siguranta nu sunt fan Apple si am avut de-a lungul timpului telefoane de la majoritatea brand-urilr existente pe piata. In ultimul an mi-au trecut prin mana peste 50 de telefoane… Asa ca poti sa imi acorzi si mie putin credit cand iti spun ca stiu despre ce este vorba.
Nu am avut pretentia ca am cuprins in acest articol tot ce se poate testa. Dar am pretentia ca stiu ce sa caut intr-o scena de test si stiu cum trebuie sa se comporte un senzor, o lentila si un procesor de imagine. Overall Lumia 1020 este un mare bullshit de marketing. Are multe avantaje, dar ceea ce ma indeparteaza pe mine este “faimosul” senzor de 41MP facut sa ia ochii fanilor semidocti. Telefonul era la fel de bun ca si camera foto si daca avea 8-13 MP…. Pentru ca am explicat CLAR la ce il folosesti. Dar am o vaga impresie ca nu prea cititi partea aia din articol…
Tu ai ceva cu ideea de 41 mp pe un telefon, te-a deranjat rau treaba asta…dar ei nu sunt acolo degeaba. Bineinteles, poti folosi imaginile la rezolutie maxima daca doresti, dar megapixelii aia sunt acolo pt a crea o fotografie de 5mp prin alaturarea a 6-7 pixeli adiacenti intr-un superpixel, ce da un plus de detaliu pozei. Tehnologia se numeste pureview. Cam asta e treaba cu el, daca nu ai priceput. Sa nu mai zic de lentilele Zeiss de pe nokia, vs mizeriile care sunt pe samsung si iphone.
Dane…. un singur “daca nu ai priceput” mai scoti pe aici pana IP-ul tau trece pe lista celor niciodata bineveniti…
Ti-am explicat destul de clar mai sus care sunt motivele pentru care imi permit sa imi dau cu parerea. Daca ai impresia ca detinerea a 3-4 modele de Nokia te recomanda drept expert…as zice sa te gandesti mai bine daca vrei sa si impartasesti asta cu cineva pe net….
Mi-ai citat marketing-ul celor de la Nokia. Bravo, ti-ai facut temele….ai dat banii pe un telefon cu o “mmmeeeega camera”. Apoi ai citit tot bs-ul de marketing. E ok..dar nu incerca sa mi-l bagi mie pe bag doar pentru ca eu nu sunt de acord.
“megapixelii aia sunt acolo pt a crea o fotografie de 5mp prin alaturarea a 6-7 pixeli adiacenti intr-un superpixel”
Si daca s-ar fi utilizat un senzor de aceeasi dimensiune dar cu 13 sau 20MP, caz in care se obtineau pixeli cu o suprafata mult mai mare care era problema? Pai nu mai puneau botul cumparatorii la 41Mp, fix aia era problema.
Sigur, asta este solutia cea mai buna, sa ai 41MP din care sa faci poze de 5MP. Canon si Nikon sunt niste idioti sinistrii si nu s-au gandit la asta, noroc cu Nokia…
“Sa nu mai zic de lentilele Zeiss de pe nokia, vs mizeriile care sunt pe samsung si iphone.”
Pai sa nu mai zici. Pentru ca nu ai nici cel mai mic habar ce lentile sunt pe Samsung sau iPhone. Lentila de pe oricare dintre telefoanele testate nu face nici macar cat un obiectiv amarat de kit de 300 RON de pe un DSLR…ca sa ai un termen de comparatie.
Bottom line – am inteles, iti place sa epatezi, sa te dai mare in fata prietenilor ca ai telefonul cu cea mai “smechera” camera. E dreptul tau…fa-o in continuare, dar evita site-urile care spun lucrurilor pe nume. Sunt sigur ca gasesti 10 site-uri unde camera de pe Lumia 1020 este super laudata… da exemplele alea prietenilor tai si lasa-ne pe noi in prostia noastra. Asta e, nu trebuie sa te superi daca o mana de site-uri de pe tot net-ul asta spun ca minunata ta camera nu se ridica la inaltimea hype-ului. Asta e dreptul nostru…
Gresesti iar..
Unu la mana : Nokia nu avea nevoie de un bullshit de marketing ca sa puna fraierii botu, pt ca atunci cand au scos primul telefon cu 41 de megapixeli, nokia 808 pureview, AVEAU DEJA cel mai bun cameraphone de pe piata, si anume n8-ul, care avea 12 mp, in timp ce competitia se chinuia sa scoata 5 mp. O sa imi spui ca nu conteaza megapixelii, ci marimea senzorului si lentilele….ce sa vezi, tot n8-ul avea cel mai mare senzor si cele mai bune lentile, zeiss….asa ca argumentul tau e invalid.
Doi la mana : cand faci poze in modul pureview, exact asta se intampla, ai pixeli mai mari…cei 7 pixeli combinati actioneaza ca un singur pixel enorm, de 7 ori mai mare.
3 la mana : Ia incearca sa faci poze din mana , cu blitz, cum fac 99,9% din useri, sa vezi ce poze misto face note3, 90% sunt miscate, out of focus, inutilizabile. Nimeni nu face poze de pe trepied, cu lumina de studio, la natura moarta. Unii mai fac poze la copii care alearga, la animale, etc, care nu stau niciodata locului si trebuie ‘inghetati’ cu shutter mic si blitz. Nu zic ca experimentul tau nu e profesionist, dar nu are aplicabilitate in viata reala.
Si ca ultima explicatie, poate ai o unitate defecta, te-ai gandit? Are ultimul update Nokia Black? Mie nu mi se intampla niciodata sa scoata poze praf cum spui tu, in 100% din cazuri sunt impecabile pozele.
La naiba mai Dane…cred ca te invit sa scrii in locul meu. Le zici prea bine =))
Dane,e o vorba romaneasca,frate,foarte inteleapta,gen “cand toata lumea(majoritatea)iti spune ca esti beat,te duci sa te culci”.Doar daca esti posesor de ochelari cu foarte multe dioptrii nu vezi ceaa ce se vede cu ochiul liber la analiza pozelor din acest review.
Sa spui ca marea majoritate a pozelor facute din mana cu Note 3 sunt inutilizabile,denota ori prostie,ori probleme mari cu vederea,ori rea vointa in comentariu,alta posibilitate nu vad.
Note 3 are poze la fel de bune ca 1020 in marea majoritate a cazurior care se intalnesc si in real life,eu am de 2 luni poze facute din picioare cu Note 3,si din peste 500 poze facute nu gasesti 10 miscate asa cum spui tu,asa ca termina cu bullshiturile despre Note 3 ca habar n-ai ce vorbesti.Cut the craps cu superpixelii de la pureview,ce se vede in poza e foarte clar,nu am nevoie de explicatii savante.
Sunt gata sa ne intalnim sa faceam o poza cum spui tu real life in oras,unde vrei tu(la 3 obiective diferite) si sa le postam aici amandoi sa aprecieze baietii de la Lab501 si chiar cititorii care sunt mai bune.Eu pariez ca Note 3 nu are absolut nimic in minus la o poza de zi fata de 1020.
Am mai spus am DSLR din 2008,si stiu si eu cate ceva despre foto,nu sunt incepator,cu alte cuvinte nu poti sa ma prostesti in fata,despre poze in general.
Eu respect enorm acesti baieti de la Lab,tocmai pentru ca fac aprecieri obiective indiferent de brandurile testate,lucru rar la cei care fac review-ri,multi fiind ghidati doar de “sponsorizari” din partea anumitor branduri interesate,spre deosebire de cei de aici.
Mai Dane…oamenii care cumpara un telefon de 600$+ doar pentru ca are camera cea mai tare probabil ca niciodata vor face o alegere optima. De ce?
Pai sa vedem:
Unu la mana: daca ai nevoie sa faci poze preponderendt cu OIS, subiecti in miscare, noaptea etc nu le faci dom’le cu un telefon; o camera compacta la jumatea pretului unui smartphone modern bate orice telefon.
Doi la mana: hai sa zicem ca ar exista un telefon perfect cu tot ce se poate avea in domeniul dotarilor unei camere foto compacte – efectiv nu ai cum (fizic) sa-l faci suficient de compact ca sa se bata cu bulimicele de telefoane de ~8-9mm grosime din ziua de azi. Pai de ce sa se bata cu ele o sa zici? Simplu…sa se vanda; nu tot omul de rand care cumpara un telefon o sa fie interesat de fiecare aspect tehnic al camerei foto si o sa piarda ore sau zile sa compare asa cum fac baietii din presa de specialitate; majoritatea apasa pe buton sa faca poza la mancare/bautura/etc ca sa isi oftice prietenii de pe facebook.
Nu are sens sa facem atata tura-vura: daca tu esti multumit cu ce ai, foarte bine, altii sunt de alta parere; un singur aspect al unui telefon (mai ales cand se vorbeste de camera) nu o sa rastoarne piata. Publicul larg nu se uita sa cumpere un telefon doar pentru ca are camera mai buna ca toate telefoanele facute pana atunci; da, ii un plus daca se intampla sa fie insa exista multe alte aspecte mai importante de considerat.
Apropo, te-ai uitat la schema cu marimea senzorilor sa vezi ce dimensiune are amaratul tau senzor de pe note 3? e de 5,5 ori mai mic decat pe lumia 1020 :)))
Si cu toate astea, cumva face poze la fel sau chiar mai bune?? E chiar de ras.
Si uite asa mai Danut comentariile tale ajung in spam. Nu, nu ma deranjeaza fanboisnul extrem de care dai dovada, pe mine ma amuza discutia asta. Dar daca jignesti alti participanti la discutie iti pierzi dreptul la replica. Ca asa e viata…
Ti-am aprobat comentariul legat de senzor pentru ca evident omiti faptul ca pixelii de pe 1020 au FIX aceeasi dimensiune ca si cei de pe Note…. Doar numarul lor difera… Iar numarul ala mie nu imi spune nimic. E bine insa ca avem si experti ca tine printre noi.
Dan,nu am spus ca Note 3 face poze mai bune,ci ca face poze comparabile,aproximativ la fel de bune calitativ.
Si daca senzorul de pe Note 3 e mult mai mic,si totusi calitatea pozelor este comparabila cu cea a celor de la 1020,lucru observat si din avion de persoane cu vizibilitatea nealterata,atunci inseamna ca algoritmul de procesare a imaginii implementat de Samsung,este mult peste “crapview” de la Nokia,in mod logic :)
Asa ca de ras mi se pare cel mult comentariul tau,care incearca sa ne convinga pe noi ca albul e de fapt un negru mai spalacit.
Camera de pe Lumia 920 sau iPhone 5S pot fi comparate cu cea de pe Note 3. Cea de pe Lumia 1020 nu. Este intr-o clasa superioara. Dar daca vrei cu adevărat poti face un review din care sa rezulte ca de fapt laptele este negru iar noi îl percepem ca alb. Dar tot negru este.
Am inteles…bine ca pot compara niste cameret amarate de telefon cu 5D MkIII sau Phase One P45+… nu cumva insa sa compar Note 3 cu Lumia 1020…marketingul de pe net spune ca este o clasa superioara… Protect the hive…
Ar fi fost interesant de inclus in test cel putin un model reprezentativ de camera compacta, in zona de pret de 150-250 eur. Cam pe-acolo ii bugetul majoritatii oamenilor care vor poze de ocazie mai bune decat cele de telefon fara a avea pretentii de DSLR sau calitate studio.
Dupa calitatea pozelor, un clasament al telefoanelor testate in legatura camerelor?
Draga Sandy, am vaga senzație ca tu ești tot Dan și postezi de pe alt ip și cu numele schimbat, dar e posibil sa ma înșel. Prietene, singurele site-uri care fac review-uri profesioniste pe segmentul GSM, Lab501 și GSMArena, spun același lucru despre pozele comparative, Note3-Lumia 1020, la lumina zilei, si anume ca sunt comparabile calitativ și ca nu se vad diferențe intre ele. Doar cele făcute în low light oferă un avantaj lui 1020.Acest lucru este observabil destul de clar din exemplele din reviewul de mai sus, dar ce sa vezi, orgoliul prostesc al celor care dețin 1020,nu ii lasă să recunoască un lucru simplu, ca în ciuda propagandei agresive, camera foto în cauza are doar mici plusuri fata de cele concurente și nu e nici pe departe cu o clasa peste ele.
Marimea senzorilor are avantaje si dezavantaje, senzorii mici de pe telefoane dau la o diafragma deschisa o adancime de camp (DOF) mai mare,DSLR-urile avand nevoie de aproximativ f/18 pentru o echivalenta. Dezavantajul e ca nu vei putea obtine niciodata o separare buna a fundalului pentru fotografii de portret iar un senzor mic inseamna densitate de pixeli mare, ce implica performante slabe in lumina scazuta (zgomot mare).
Ii ceri mult unui telefon daca te astepti sa-ti faca poze decente in lumina slaba la iso 3200 si 1/60 s doar cu amaratele alea de LED-uri.
O regula este sa nu se fotografieze din mana la un timp mai mic decat 1/distanta focala. Telefoanele sunt avantajate aici, avand distante focale mici, insa sub 1/60 subiectul trebuie sa stea nemiscat. Lumia scapa aici, avand xenon, restul probabil iti vor lumina prea mult fata si prea putin fundalul sau vor iesi miscate.
Sunt de parere ca per total lumia este cea mai buna dintre telefoanele testate, facand fata la mai multe situatii din viata reala.
Xperia cred ca ati nimerit-o cu modulul de camera defect, jumatatea din dreapta este incetosata, regiunea de focalizare clara trebuie sa fie la aceeasi distanta fata de senzor. Sau geamul de protectie ori lentila au fost murdare.
Lentilele au fost verificate inainte de fiecare scena.
Pingback: Samsung Galaxy Note 3 vs HTC One Max vs Sony Xperia Z1 vs Google Nexus 5 - next lab501
Pingback: Cum imi dau seama la un smartphone daca il iau second hand! - Pagina 2
Pingback: Review Samsung Galaxy K Zoom - next lab501
Cele mai recente stiri
Logitech lanseaza PRO X SUPERLIGHT 2 si PRO X TKL
Scris in 5 September, 2023.
IFA Berlin 2022 – Samsung
Scris in 5 September, 2022.
IFA Berlin 2022 – ASUS
Scris in 4 September, 2022.
IFA Berlin 2022 – Lenovo
Scris in 1 September, 2022.
Mountain 4 year anniversary sale
Scris in 22 July, 2022.
Articole Gaming
Alte articole
Syndication
Viziteaza-ne pe Facebook
Urmareste-ne pe Twitter
Vezi ce facem pe YouTube