Review – Huawei FreeBuds 5i

Scris de: , in categoria: Featured, Periferice, in 3 February, 2023.

Ca de fiecare data, am testat castile ascultand melodii in format FLAC, MP3 128 Kbps si pe YouTube. Am ascultat Pink Floyd – Wish you were here, Rammstein – Ich tu dir weh, Parazitii – Probleme de mandibula, Prodigy – Molotov Bitch, Dimmu Borgir – Mourning Palace si Johann Strauss – Wiener Waltz. Apoi am ascultat o serie de sample-uri – sunete cu frecvente de la 10 Hz la 22KHz, sweep-uri pe intreaga plaja de frecventa, teste de spatialitate, s.a.m.d. Am folosit pentru teste smartphone-ul pe care il utilizez zilnic, mai precis Samsung Galaxy S22 Ultra.

De asemenea, am masurat raspunsul in frecventa folosind standul de masurare miniDSP EARS impreuna cu programul Room EQ Wizard pentru generarea semnalului de test, calibrarea nivelului de semnal si realizarea graficelor. Pe langa factorul subiectiv, putem masura si raspunsul castilor, identificand eventualele probleme, precum si diferentele intre canale. miniDSP EARS este calibrat din fabrica, fiecare dispozitiv avand o serie prin intermediul careia se pot descarca fisierele de calibrare (separat de canale) atat pentru casti circum-aurale dar si intra-aurale. Liniaritate perfecta nu vom intalni nici chiar in cazul celor mai apreciate casti, insa testele practice coroborate cu graficul de frecvente ne vor arata mai bine imaginea de ansamblu.

Huawei FreeBuds 5i reusesc sa impresioneze atat prin calitatea sunetului, cat si prin volumul maxim atins, raspunsul fiind in general liniar, cu un usor spike in zona 12-14KHz, urmat de o cadere accentuata inspre pragul de 20KHz. Si daca graficul de mai sus nu va spune intreaga poveste, trebuie sa marturisesc ca in momentul in care am pus castile in urechi si am pornit muzica am ramas pur si simplu uimit, atat de calitatea audio, cat si de volum, Huawei FreeBuds 5i lovind mai puternic timpanul fata de FreeBuds Pro 2, dar nu mai putin placut.

Astfel, frecventele joase sunt reprezentate din plin, cu un bass de-a dreptul concupiscent, dar onctuos in acelasi timp, care nu canibalizeaza caracterul omniprezent al mediilor sau natura delicata a inaltelor. Cu alte cuvinte, indiferent de stilul muzical ascultat, experienta a fost la superlativ, de la bass-ul percutant omniprezent in melodiile lui Shaggy si pana la fiecare detaliu al degetelor care ating corzile chitarii in celebrul intro de la Wish you were here. Practic, Huawei FreeBuds 5i mi-au adus un zambet pe fata inca din momentul in care am apasat Play pentru prima data, pentru ca mi-am dat seama ca am de-a face cu o pereche de casti care se aud cu siguranta mult peste clasa de pret din care fac parte.

Cu alte cuvinte, Huawei FreeBuds 5i ofera o combinatie perfecta intre calitatea sunetului, volum maxim si prezenta functiilor pe care le regasim de obicei in alta categorie de pret, cum ar fi ANC, conectarea simultana la doua dispozitivie si comutarea fara probleme intre acestea (Android si Windows, de exemplu), certificarea Hi-Res Audio, precum si posibilitatea de a personaliza modul in care controlam castile. Iar la 419RON mi se par absolut spectaculoase si sunt convins ca vom vedea si reduceri spre sfarsitul anului, in buna traditie HUAWEI.