Review – GoPro Fusion

DotariWiFi, GPS, Comanda vocala
Conectivitate2 x micro SD /micro SDHC
USB 3.1 Type C
AcumulatorLi-Ion - 2620mAH
Dimensiuni 74 x 74 x 30 mm
Greutate 155g

GoPro Fusion este o camera 360, bazata pe doi senzori CMOS de 9.3MP, cuplati cu doua lentile cu unghi de cuprindere de 180 de grade fiecare (3mm, F2.8), informatia captata de fiecare senzor fiind stocata pe cardul dedicat. GoPro Fusion are nevoie de doua card-uri micro-SD (preferabil micro-SDHC sau micro-SDXC de viteza mare), filmele sau imaginile finale fiind obtinute in urma procesului denumit stitching, realizat de catre software-ul GoPro Fusion Studio. Practic, pe fiecare card vom gasi materialul filmat de catre senzorul aferent (Front si Back), randarea imaginii finale (video sau fotografie) avand loc pe PC.

GoPro Fusion are trei moduri de functionare, mai precis filmare (5.2K @ 30 fps sau 4K @ 60 fps), Time lapse (imagini sau video) si Foto (18 MP, Jpeg sau Raw), utilizatorul putand alege tipul de material dorit (360, Little planet sau Overcapture) in momentul post-procesarii in GoPro Fusion Studio.

Avem de-a face cu o camera 360, insa, fiind vorba despre GoPro, era clar ca vom avea parte de ceva in plus. In primul rand, GoPro Fusion este o camera de actiune, fiind rezistenta la apa (pana la 5m adancime) si compatibila cu montura clasica GoPro. Nu in ultimul rand, una dintre diferentele majore fata de majoritatea camerelor de pe piata este dispunerea asimetrica a lentilelor, ceea ce permite obtinerea efectului denumit angel view, prin care batul utilizat pentru filmare nu apare in cadru, fiind eliminat automat in momentul capturii .

Camera este dotata cu doua moduri de stabilizare a imaginii, comanda vocala si GPS, desi, pana in momentul de fata, nu avem acces in post-productie la functiile pe care le ofera senzorii de pe Hero 5 si Hero 6 (viteza, altitudine, acceleratie, traseu, s.a.m.d.). Totusi, un avantaj semnificativ fata de acestea este acumulatorul de capacitate generoasa (2620 mAh), GoPro Fusion avand o autonomie mai ridicata decat Hero 5/6, chiar daca avem de-a face cu doi senzori.