Review – Creative Sound BlasterX G5

Scris de: , in categoria: Gadget, Periferice, in 12 April, 2017.

Teste

Din start va pot spune ca Sound BlasterX G5 este foarte puternic pe iesirea de casti, indiferent de modelul de casti avut nu cred ca aveti sanse sa-l dati la maxim. Eu am desfasurat testele pe o pereche de casti HyperX Cloud Revolver, comparand sunetul cu cel obtinut de player-ul portabil FiiO X1 Gen 2 precum si de o placa de baza Z270 dotata cu codec Realtek ALC1220. In ceea ce priveste puterea amplificatorului, cel integrat in FiiO a fost la nivelul lui G5 setat pe Low (volumul confortabil de ascultare undeva la 75%) in timp ce pe placa cu ALC1220 am putut suporta volumul aproape de maxim.

La calitatea auditiei muzicale am avut diferente destul de notabile, ALC1220 oferind un sunet echilibrat si corect dar cu lipsuri evidente pe partea de detalii si dinamica. X1 Gen 2 pe de alta parte vine cu un sunet cald si orientat spre bass, castigand fata de ALC1220 semnificativ la capitolul de detalii si dinamica. Trecand la Sound BlasterX G5 si dezactivand toate efectele (nu cred in asa ceva) inca de la prima nota am fost uimit de soundstage-ul si prezenta pe care o are orice fel de continut rulat.

Daca in cazul lui X1 Gen 2 senzatia era ca formatia se afla in fata ta, in cazul lui G5 aveai impresia ca este pe scena iar formatia este in jurul tau. Acest rezultat este dat de soundstage-ul larg, separatia buna intre canale precum si de mediile inalte (zona vocii feminine si a instrumentelor cu corzi) ce sunt impinse in fata. Asta face ca in cazul filmelor, jocurilor precum si a pieselor predominant vocale sau acustice sunetul oferit de Sound BlasterX G5 sa fie excelent, chiar si fara efecte activate. In functie de sistemul audio / castile folosite, dar si de genul de jocuri / muzica preferat, puteti modifica rezultatul dupa bunul plac. Scout Mode poate fi util in conditii competitive de gaming, insa pentru mine este obositor, background-ul jocului ramand mult in spate comparativ cu zgomotele adversarilor. Efectele de surround 5.1 si 7.1 folosind doar 2 difuzoare nu pot sa spun ca mi s-au parut convingatoare, dupa urechile mele algoritmul avand nevoie de calibrare (sau poate nu am folosit eu castile care trebuie).

Revenind la muzica, pot spune ca desi avem soundstage si dinamica, gama superioara a mediilor este impinsa artificial in fata, fortand celelalte sunete in spate. Desi sunetul rezultat este impresionant si plin la prima vedere, resimtim lipsa detaliilor precum si sentimentul de “laid-back” oferit de majoritatea DAC-urilor destinate segmentului audiofil. Trebuie sa atrag atentia ca discutam despre diferente subtile, oricum diferenta de calitate fata de orice placa de sunet onboard fiind ca de la cer la pamant, mai ales in ceea ce priveste puterea amplificatorului de casti.

Am testat si ADC-ul integrat, asa cum era de asteptat rezultatul a fost foarte bun, claritatea si dinamica fiind la inaltime. Am conectat atat iesirea de Line-Out cat si cea de casti la un amplificator, analizand diferenta de calitate intre ele. Poate sa fie doar “placebo”, dar mi am avut impresia ca pe iesirea de casti are mai mult nerv, scotand la lumina cateva detalii pe care nu le-am auzit pe iesirea de Line-Out (banuiesc ca acest aspect se datoreaza sursei DC-DC separate si alimentarii 20V p-p pentru TPA6120A2, vs 10v p-p cu inversor de tensiune pentru JRC 2114). Cert e ca pe boxe sunetul a fost mai asezat si mai echilibrat, rezultatul final fiind foarte apropiat de ce am obtinut cu un DAC DIY cu receiver asincron Amanero si convertor AKM AK4495 (mi-au trebuit comparatii A/B ca sa pot face diferenta intre ele).